خبرگزاری کار ایران

نماینده اسبق خوزستان و عضو شورای شهر تهران:

نفع سرمایه‌گذاری در استان خوزستان به‌کل کشور بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۶۹۳

نماینده اسبق خوزستان و عضو شورای شهر تهران گفت: باید دست استاندار خوزستان و مجموعه آنها برای انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی باز باشد.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله شجاع پوریان، نماینده اسبق خوزستان و عضو شورای شهر تهران، با بیان این که خوزستان بدون اغراق در بخش‌های مختلف استان و در حوزه های مختلف، پتانسیل‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: باید به خوزستان به‌عنوان یک ظرفیت ملی نگاه شود. بیش از 30 درصد منابع آبی و سدها در این استان قرار دارد. در کنار این زمینه‌های فراوان مزروعی و مستعد پایین‌دست سدها قرار دارد و سال‌ها است طرحی به نام طرح 500 هزار هکتار وجود دارد که زمانی که مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور بودند تدوین‌شده و بر توسعه کشاورزی در استان خوزستان تأکید دارد.

وی افزود: دولت‌های بعد در این زمینه کارهایی هم انجام داده‌اند اما این طرح هنوز کامل نشده است.  این ظرفیتی بسیار بزرگ در کشاورزی این استان است که می‌تواند نیاز کشور را درزمینه بسیاری از محصولات  فراهم کند و حتی می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم.

شجاع پوریان با تأکید بر اینکه در ابتدا باید نگاهی که به استان خوزستان وجود دارد تصحیح شود، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدیدی که موجب شده است تا این اندازه به‌رغم منابع و سرمایه‌های که استان خوزستان دارد، عقب‌مانده باشد، نگاه امنیتی به این استان است. تصور مرکز نشین ها این است که استان خوزستان چون امنیت استراتژیک ندارد نمی‌توان در این استان سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت کرد. این نگاهی است که استان خوزستان را زمین‌گیر کرده است. همه دولت‌ها نسبت به استان خوزستان اهمال کرده‌اند. اما طبیعتاً کارهایی هم بعد از انقلاب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سند توسعه بلندمدت استان خوزستان پیش از انقلاب تدوین‌شده بود که ما هنوز به نیمی از آن نیز نرسیده‌ایم. سندی بسیار قوی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان خوزستان که در حال حاضر هم در آرشیو استانداری خوزستان وجود دارد اما بسیاری از کارهایی که بنا بوده در استان خوزستان انجام شود، همچنان انجام نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت باید اختیارات استانداری خوزستان را اختیاراتی ویژه قرار دهد، گفت:  باید دست استاندار خوزستان و مجموعه آنها برای انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی باز باشد. دولت‌ها نباید به استان خوزستان بر اساس توزیع سرانه جمعیت نگاه کند. اگر منابع آبی و انرژی استان بخواهد به نفع کل کشور مورداستفاده قرار بگیرد حتماً باید اعتبارات عمرانی و توسعه‌ای استان خوزستان چند برابر استان‌های دیگر باشد چون نفع آن به استان‌های دیگر بازمی‌گردد.

لازم به ذکر است نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان که از محورهای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود از 4 الی 7 آذر در اهواز و برای نخستین بار در خوزستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز