خبرگزاری کار ایران

ترکاشوند خبر داد:

کاهش نرخ خدمات اقامت و پذیرایی مسافران نوروزی/ایجاد جاذبه با هدف ایستایی مسافر/ برگزاری50 تور البرز گردی و کرج گردی در نوروز 

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۴۰

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز از برگزاری 50 تور سیاحتی، جذب مسافر و کاهش نرخ خدمات نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد ترکاشوند با اشاره به مهمترین برنامه‌های ستاد نوروزی اظهار داشت: برنامه‌های اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان البرز، حول سه محور اساسی با عناوین آموزش، تبلیغات و نظارت، طراحی شده است.

وی با عنوان اینکه نوروز 97 بیش از 50 تور در استان مهیا می‌شود، گفت: در همین راستا 50 دستگاه اتوبوس مسافرتی تجهیز شده که در قالب "البرزگردی" و "کرج‌گردی" برای استفاده از اقشار مختلف مردم و ارگان‌ها همچون خبرنگاران، دانش‌آموزان و دستگاه‌های دولتی ایام نوروز ارائه می‌شود. علاوه بر آن، تور آشناسازی برای مناطق نمونه گردشگری در نوروز برپا می‌شود.

ترکاشوند تصریح کرد: همایش "کرج‌گردی" با هدف معرفی کرج به عنوان کلانشهر با ظرفیت و نقاط دیدنی در تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد. همچنین ایام سال نو، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شبکه استانی در آشنایی مناطق دیدنی و گردشگری کمک می‌کنند.

معاون گردشگری استان البرز به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی استانی اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با فروشگاه بهاره، برای معرفی جاذبه‌های استانی از صنایع دستی استفاده خواهیم کرد. همچنین فراخوان مسابقه عکس نوروزی و جشنواره عکس، مناسب با این ایام برگزار می‌شود.

ترکاشوند با یادآوری اقدامات اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان درباره تهیه اقلام تبلیغات مناطق دیدنی استان خاطرنشان کرد: در کنار چاپ اطلس جامع گردشگری استان، نقشه‌های تفکیکی گردشگری استان به صورت مجزا برای 6 شهرستان، تهیه و به همراه بروشور معرفی استان به مسافرین نوروزی ارائه می شود.

وی درباره تدابیر آموزشی ستاد گردشگری استان در ایام نوروز خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 14 کارگاه آموزشی از بهمن تا اوایل اسفند برای دهیاری اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، تور لیدرها، راه نمایان طبیعت گردی و راهیان نور برگزار شده است.

ترکاشوند با اشاره به برگزاری 3 همایش بزرگ تصریح کرد: همایش اول برای مدیران فنی و دفاتر شرکت‌های خدمات مسافرتی و همایش دوم برای بهره‌برداران و مدیران واحدهای پذیرایی بین راهی بود که انجام شد. 

وی افزود: همایش سوم با عنوان "امنیت، سفر و نوروز" هفته آینده برگزار خواهد شد که طی آن آموزش نهایی به مدیران و مسئولان خدمات مسافرتی ارائه می‌شود.

معاون گردشگری استان البرز با عنوان اینکه نظارت و بازرسی از روز 15 اسفند تا 15 فروردین انجام می‌شود، ادامه داد: تیم نظارتی تخصصی از طرف مدیرکل اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان، تمام وقت مشغول فعالیت خواهند بود و مراتب را به اداره گزارش خواهند کرد.

وی افزود: همچنین تیم نظارتی مشترک، متشکل از نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت؛ راه و شهرسازی؛ حمل و نقل پایانه‌ها؛ اماکن؛ نیروی انتظامی؛ تعزیرات و گردشگری و میراث‌فرهنگی در قالب کمیته تاثیری نظارت و بازرسی به صورت شبانه روزی در ایام نوروز فعالیت می‌کنند.

ترکاشوند درباره ارزیابی برنامه‌های امسال نسبت به سال گذشته گفت: استان البرز در حال رشد و تکامل است اما متاسفانه سرعت گردشگری در استان با روند قابل ملاحظه‌ای پیش نمی‌رود و هنوز جایگاه گردشگری به خوبی دیده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز می‌تواند تنها به عنوان گذرگاه مسافران نوروزی هدفگذاری نشود، تصریح کرد: لازم است جاذبه‌های بیشتری در استان ایجاد کنیم و در این راستا تلاش می‌کنیم با اجرای موسیقی و برنامه های متنوع در اماکنی همچون کاخ مروارید، کاخ سلیمانیه، کاروانسراها، گذرگاه‌ها و روستاهای دیدنی جاده چالوس، مسافران نوروزی را جذب و ماندگار کنیم لذا معتقدم اصل اقامت و ایستایی مسافران نوروزی جاذبه است.

ترکاشوند ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم نرخ خدمات است لذا درصددیم با همکاری انجمن‌ها و جوامع صنفی، نرخ اقامت و پذیرایی را کاهش داده و تلاش خواهیم کرد برای جذب مسافران نوروزی، تخفیف خوبی بگیریم. با ایجاد این فضا در بخش خصوصی، تمایل برای رستوران‌ها، مهمانسراها و هتل‌ها ایجاد می‌شود که کارت و بن تخفیف ارائه کنند.

فرهنگ میزبانی یکی دیگری از مواردی بود که معاون گردشگری استان البرز در جذب مسافر و گردشگر به آن اشاره کرد و اذعان داشت: باید یاد بگیریم علاوه بر مهمان پذیر بودن، میزبان خوبی باشیم. باید بدانیم ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب، می‌تواند مردم را راضی و از اقامت در استان خرسند نماید و در نهایت می تواند البرز را به عنوان میزبان خوب در سطح کشور، مطرح و معرفی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز