خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

طرح تغذیه سالم در مدارس کرمان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۵۲

طرح تغذیه سالم در مدارس صبح امروز با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و آموزش و پرورش استان کرمان در دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، در این مراسم حسین صافی‌زاده قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، محسن بیگی رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان دانشگاه و آموزش و پرورش حضور داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم گفت: در حال حاضر در همه دنیا دغدغه اصلی بیماری های مزمن غیرواگیر مثل پرفشاری خون، دیابت، سکته های قلبی و مغزی و سرطان هاست.

 سید وحید احمدی طباطبایی افزود: به این بیماری ها، بیماری های سبک زندگی نیز می گویند.

وی ادامه داد: عامل اصلی این بیماری ها تغذیه ناسالم، عدم تحرک و استعمال دخانیات هستند که با کنترل آنها می توان از 80 درصد بیماری های قلبی عروقی و 40 درصد سرطان ها پیشگیری کرد.

وی گفت: 20 درصد مردم کرمان دارای اضافه وزن هستند که باید با تغذیه سالم از همان کودکی از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: ما حتی به دنیال ایجاد رستوران های حامی سلامت هستیم تا رفتارهای حامی سلامت را در جامعه گسترش دهیم.

طباطبایی در تعریف طرح تغذیه سالم در مدارس گفت: این طرح کشوری نبوده و از ابتکارات کرمان است که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره آموزش و پرورش استان و پس از یک سال و نیم کار کارشناسی به ثمر رسیده است.

 وی ادامه داد: شرکت‌هایی که لقمه سالم را تهیه می‌کنند تا در اختیار مدارس بگذارند توسط کارشناسان معاونت بهداشتی و معاونت غذا و داروی دانشگاه به طور مداوم بازدید و نظارت می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز