خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون بهداشت اعلام کرد:

راه اندازی 94 مرکز سلامت جامعه جدید در حاشیه شهرها

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۵۷۹

قائم مقام معاون بهداشت گفت: اطلاعات دموگرافیک حاصل از سرشماری حاشیه نشینان کشور حاکیست که بالغ بر 6 میلیون 3 میلیون نفر مرد و نزدیک 3 میلیون نفر زن هستحاشیه نشین نفر در کشور سرشماری شده اند که بالغ برند.

به گزارش ایلنا؛ ناصر کلانتری ضمن بیان این مطلب گفت: این سرشماری با کمک 1706 مراقب سلامت، 119 پزشک عمومی و دندانپزشک، 166 روانشناس، 166 کارشناس تغذیه، 156 کارشناس بهداشت محیط و 289 نفر سایر رشته ها انجام شده است.

وی ادامه داد: 94 مرکز سلامت جامعه جدید در حاشیه شهرها تاکنون راه اندازی شده که 79 مرکز برونسپاری شده و مابقی در دست واگذاریست.

رییس مرکز مدیریت شبکه با اشاره به طرح کلی برنامه حاشیه شهرها و در نظر گرفتن 12500 نفر برای هر پایگاه بهداشت و اتصال هر 2 تا 4 پایگاه به یک مرکز سلامت جامعه خاطرنشان کرد: در این طرح از تجربه موفق بهورز استمداد گرفتیم و هر 3 هزار نفر را تحت پوشش یک مراقب یا کاردان سلامت قرار دادیم.

وی غربالگری بیماری های غیرواگیر، مشارکت مردم، اجرای برنامه خودمراقبتی توسط سفیران سلامت مدارس، سطح بندی خدمات توسط کارشناسان روانشناسی و تغذیه و ارائه خدمات به صورت فعالانه و ارتقای سیستم مدیریتی و نظارتی برنامه و در نظر گرفتن برنامه برای سنین مختلف از نوزادی تا سالمندی را ویژگی های برنامه ارتقای سلامت حاشیه نشینان اعلام کرد.

وی از مراقبان سلامت خواست خودشان به سراغ مردم و تهییج مشارکت پذیری آنان بروند زیرا 10 درصد کار آنان در مراکز و پایگاه ها انجام می شود و 90 درصد موفقیت برنامه منوط به مراجعه آنان به مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز