خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز بهداشت یزد خبرداد:

رتبه نخست یزد در ابتلا به سرطان

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۳۶۱

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: این استان در زمینه سرطان زنان رتبه نخست و در زمینه سرطان مردان رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا اعلایی با بیان اینکه بسیاری از سرطان‌ها با غربالگری و تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری است، افزود: انتظار داریم مردم برای غربالگری به مراکز بهداشت در نزدیکترین محل سکونت خود مراجعه کنند و از خدماتی نظیر مشاوره تغذیه، تن سنجی، بهداشت باروری، معاینات پزشکی به خصوص برای بیماری‌های زنان، معاینات قلبی و بهداشت روان به صورت رایگان بهره‌مند شوند.
 
 وی تصریح کرد: هم اکنون 72 مرکز بهداشت و پایگاه سلامت در استان یزد فعالیت می‌کنند.
 
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد افزود: 80 درصد مرگ و میرها  در استان  ناشی از بیماریی‌های غیرواگیر مانند بیماری قلبی- عروقی، تنفسی، دیابت، فشار خون ،چربی خون بالا و سرطان است.
 
محمدرضا اعلائی افزود: برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر باید ابتدا دیدگاه‌ها و نگرش افراد را تغییر داد زیرا که سبک زندگی سالم لازمه پیشگیری از این بیماری‌هاست.
 
وی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه، بیماریی‌های واگیردار کنترل شده ، اظهار داشت: افزایش جمعیت شهری و حاشیه‌نشینی، افزایش مصرف چربی، نمک، فست فود و تغییر سبک زندگی و کم تحرکی از جمله عوامل مهم در افزایش خطر پذیری بیماری‌های غیر واگیر است.
 
وی تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم ، ترویج فرهنگ خودمراقبتی و ارتقاء سطح سواد سلامت، مهمترین راهکار کنترل بیماری‌های غیر واگیر است.
 
شایان ذکر است جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شده که 650 هزار نفر در شهر یزد ساکن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز