خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبرداد:

درصد پایین آمار طلاق در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۰۹

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از پایین بودن آمار طلاق در این استان نسبت به سایر نقاط کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ایراهیم حمیدی در کارگروه بررسی مشکلات اجتماعی طلاق در زاهدان اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، رواج شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های مجازی از علل طلاق در استان است.
 
حمیدی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده و اعتیاد و فقر نیز زمینه ساز بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان گفت: خانواده رکن اساسی جامعه بوده و سنگ بنای حیات جامعه است، بنابراین بحث طلاق معضلی است که متاسفانه وضعیت خانواده‌ها را متزلزل و در حالت اضطراب قرار داده است.
 
وی در مورد علل و عوامل افزایش طلاق در استان بیان کرد: عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فردی و شخصی از مهمترین علل و عوامل است که در بحث علل اجتماعی می‌توان به اعتیاد همسران، ازدواج تحمیلی، دخالت اطرافیان، زیاد بودن مهریه، ارتباط نامشروع قبل از ازدواج و خشونت‌های خانوادگی اشاره کرد.
 
حمیدی اظهار کرد: در بحث عوامل اقتصادی کمبود درآمد و فقر، تجمل‌گرایی، تشریفات و مطالبه مهریه و نیز در موضوع فرهنگی نیز می‌توان به اختلافات مذهبی، اختلافات فرهنگی زوجین و خیانت آشکار و پنهان زوجین به همدیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز