خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری کرمان تاکید کرد:

لزوم نهادینه شدن فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج بین زوج‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۴۰

در زندگی امروزه با پیشرفت علم، دانش و افزایش سطح آگاهی افراد جامعه، ضرورتی با عنوان مشاوره قبل از ازدواج در انجام بزرگترین آزمون زندگی که سرانجام آن طلاق و جدایی نباشد مطرح می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان گفت: مشاوره قبل از ازدواج به عنوان عنصری تاثیرگذار در بروز بسیاری از ازدواجهای که امکان ناکامی در آنها وجود داشت جلوگیری کرده است.

به گزارش ایلنا از کرمان حمید خالقی اعلام داشت: ۲۳ درصد از طلاق های در حال وقوع را مشاوره های قبل از ازدواج حل کرده است و اگر این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شود بسیاری از طلاق ها رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مشاوره های قبل از ازدواج امری مهم وضروری است گفت: در زندگی امروزه با پیشرفت علم، دانش و افزایش سطح آگاهی افراد جامعه، ضرورتی با عنوان مشاوره قبل از ازدواج در انجام بزرگترین آزمون زندگی که سرانجام آن طلاق و جدایی نباشد مطرح می شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع ازدواج های موفق به واسطه مشاوره های قبل از ازدواج بوده به طوریکه بیشتر کارشناسان علوم اجتماعی و روانشناسی در ضرورت این مشاوره به جوانان تاکید دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: آشنایی با مهارت های زندگی، حل مساله، همدلی، ارتباط میان فردی، کنترل خشم، مدیریت استرس، آشنایی با مهارت های ارتباط خاص زناشویی از مسایلی است که در مشاوره های قبل از ازدواج باید مطرح شود.

وی علت ۵۰ درصد از طلاقها را عدم مهارت ارتباط خاص زناشویی عنوان کرد و گفت: ارتقا کیفیت زندگی زوجین، رضایت از زندگی، تقویت نگرش مثبت افراد به ازدواج و تشکیل خانواده بسیار مسایلی مهم هستند که افراد قبل از ازدواج باید بدانند.

خالقی افزود: فردی که قبل از ازدواج به مشاوره ها روی می آورد بعد از ازدواج مشکلات خود را به راحتی می‌تواند حل و فصل کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: زمانی که زوجین به حل مشکل خود از طریق مشاوره عادت کنند دچار بحران نخواهند شد در غیر اینصورت اگر تصمیمی برای طلاق داشته باشند منصرف کردن آنها بسیار دشوار است.

خالقی بیان کرد: ۲۳ درصد از طلاق های در حال وقوع را مشاوره های قبل از ازدواج حل کرده است و اگر این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شود بسیاری از طلاق ها رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی استان کرمان برای اولین بار در پایان سال گذشته ۲ هزار ۱۱۶ نفر در کرمان و ۵۱۵ نفر در شهرستان های این استان قبل از ازدواج مشاوره گرفتند و آموزش های لازم را دیدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این کلاس ها باید افزایش پیدا کنند گفت: افرادی که قبل از ازدواج مشاوره می شوند هر سه ماه یک بار به مراکز خوانده می شوند باز مشاوره می گیرند.

وی در پایان نقش ماهواره ها را در افزایش طلاق بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: ازدواج هایی که در دادسراها انجام می شود کمتر از یک درصد است که اینگونه ازدواج ها برگرفته از شبکه های ماهواره ای است و در نهایت عاقبت خوبی را در پی نخواهد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز