خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمان:

توجه به ارزش های اخلاقی، امنیت اجتماعی را محقق می کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۶۱

اگر ارزشهای اخلاقی در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، امنیت اجتماعی به خوبی محقق می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر ارزشهای اخلاقی در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، امنیت اجتماعی به خوبی محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان حجت الاسلام علی توکلی در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان سابق و جدید بم افزود: با توسعه روابط اجتماعی، جایگزینی حسن ظن به جای سوء ظن، احترام به بزرگتر‌ها و محبت بزرگتر‌ها به کوچکتر‌ها، امنیت اجتماعی محقق می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که در کنار امنیت اجتماعی نیاز به امنیت اقتصادی و فرهنگی نیز هست، اظهار کرد: دستگاه‌ها باید به امنیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه لازم را داشته و برای تحقق آن گام بردارند.

وی با تاکید بر این مطلب که تحقق امنیت نیاز به همکاری و همدلی دارد، عنوان کرد: تحقق امنیت به دست یک فرد نیست و مجموعه‌ای باید دست به دست هم دهند تا امنیت محقق شود و کسی نمی‌تواند ادعا کند که به تنهایی امنیت را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امنیت ابعاد، بستر‌ها و آسیب‌هایی دارد که هر یک از مراحل آن در حوزه کاری یک دستگاه قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در زندگی ماشینی و با توسعه تکنولوژی‌ها، ارزش‌های اخلاقی کمرنگ می‌شود که باید از این امر جلوگیری شود.

حجت الاسلام توکلی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مهم و اثرگذار شورای تامین استان و شهرستان‌ها، بیان کرد: با همکاری، همدلی و هم صدایی بحثامنیت را دنبال می‌شود و دستگاه قضایی نیز در تمام نقاط استان همراه با سایر دستگاه‌های دست اندرکار در ایجاد و ارتقای امنیت، همکاری دارد.

وی تصریح کرد: امنیت شهرستان بم نسبت به سال‌های گذشته بسیار عالی است و این امر مدیون همدلی اعضای شورای تامین و همکاری مردم و مسوولان است.

وی خاطرنشان کرد: وقوع برخی اتفاقات در یک جمعیت شهری، طبیعی و استاندارد است اما اعضای شورای تامین هستند که بحثامنیت را فراهم کرده و تلاش می‌کنند آسایش و آرامش هرچه بیشتری را برای مردم فراهم کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان به بحثارایه امان نامه اشاره و بیان کرد: براساس قانون، اشرار و قاچاقچیان و کسانی که قبلا شرارت می‌کردند اگر شاکی خصوصی نداشته باشند واز کارهای خود پشیمان باشند می‌توانند به مراجع قضایی، انتظامی یا اجرایی مراجعه کرده امان نامه را دریافت کنند.

وی گفت: امان نامه نیز در راستای استقرار امنیت است.

وی بر ضرورت حسن خلق با مردم تاکید کرد و گفت: همه ما خادم مردم هستیم و اگر براساس قانون نمی‌توان کاری را برای فرد انجام داد، باید حرف او را خوب بشنویم و با حسن خلق با او برخورد کنیم زیرا مردم از بداخلاقی بیشتر از حکمی که بر علیه‌شان صادر شو، د ناراحت می‌شوند.

وی ادامه داد: در پرونده‌های خانواده انتخاب داور الزامی است و ائمه جمعه و جماعات به عنوان داوران پرونده‌های خانواده ورود یافته و به بازسازی خانواده‌ها بپردازند و از طلاق جلوگیری کنند.

در این آیین، از تلاش‌های محمدرضا سنجری دادستان سابق بم تقدیر و محمد افضلی مقدم به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز