خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی:

سهم اشتغال خانگی خود را به تهران نمی‌دهیم/ پرداخت تسهیلات تا آخرین ریال

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۴۶۹

رئیس کارگروه اشتغال استان ضمن تاکید بر حفظ سهم پرداخت اشتغال استان، اضافه کرد: تمام بانک ها تا آخرین ریال، تسهیلات بانکی را باید پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد با تاکید بر اینکه نگاه ما در استان برای ایجاد شغل نهایت بهره‌مندی از سهمیه پرداختی تسهیلات بانکی است، گفت: سهم البرز را در پرداخت اشتغال مشاغل خانگی به تهران نمی دهیم.

رئیس کارگروه اشتغال استان، ضمن اشاره بر اینکه مدیران بانکی از غافله پرداخت تسهیلات جا نمانند، گفت: تمام بانک ها تا آخرین ریال، تسهیلات بانکی را باید پرداخت کنند.

استاندار البرز، گفت: تلاش مسئولان برای ایجاد فرصت‌های شغلی، قابل ملاحظه است و باید با اهتمام جدی در تحقق تعهدات شغلی، وارد میدان شد.

برداشتن دیوار دانشگاه در ایجاد شغل

استاندار البرز افزود: لازم است در حوزه IT و فناوری اطلاعات به ویژه پارک علم و فناوری با رویکرد مهارت پروری برای ایجاد شغل، تلاش شود.

وی در ادامه پیوند بین دانشگاه و صنعت را مهم خواند و گفت: دانشگاه های ما دیواری ندارد و دانشگاه، منهای کشاورزی هم بی معناست. مراکز علمی و تحقیقاتی این استان متعلق به این سرزمین و فارغ التحصیلانش است و بدور از نگاه های بخشی، باید فرصت های شغلی را ایجاد کرد.

لزوم عدم دغدغه اشتغال ایثارگران

استاندار البرز با اهمیت دانستن رفع دغدغه‌های اشتغال خانواده های ایثارگران، گفت: قانون با سهم 25 درصد، تکلیف دستگاه ها را در این زمینه مشخص کرده است و باید استعدادهای این قشر به کارگرفته شود.

نجفی ادامه داد: طبق اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ بیکاری فارغ التحصیلان البرز 17/5 درصد اعلام شده و البرز جزو دهمین استان کشور در این بخش به شمار می رود. البرز در بخش شاغلین خدمات نیز با 54/6، رتبه سوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فرصت‌های شغلی به آمار صرف بسنده نخواهیم کرد، افزود: برای ایجاد 45 هزار فرصت شغلی در استان ثبت مشخصات متقاضیان شغل در سامانه و رد شدن سوابق بیمه ای جزو شروط اصلی در کسب رتبه برتر ایجاد شغل خواهد بود.

برداشتن موانع تولیدکننده با تسهیلات 

استاندار البرز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که بلافاصله بعد از جلسه اشتغال برگزار شد، گفت: شرایط کشور عادی نیست، باید تدابیری اندیشیده شود که تولیدکننده ها در بانک ها و موسسات اعتباری مشکلات خود را حل و از اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند.

نجفی با بیان اینکه جلسات ستاد تسهیل با رویکرد رفع موانع تولید به صورت هفتگی ادامه دارد، گفت: انتظار ما این است که تمامی بانک ها، شرایط استان را درک و اشتغال، جزو اولین اولویت اصلی آنها باشد.

آمار بانک، نشان از رشد تولید است

استاندار البرز، افزود: آمار امروز بانک‌ها و مدیران مربوط در کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید هر دو مثبت بوده است و سهم دریافتی این ستاد در جذب تسهیلات بانکی نسبت به دو ماه گذشته بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه کسب شده استان را در ستاد تسهیل اعلام نمی‌کنم، گفت: برنامه ما این است که  جزو استان‌های برتر در کشور باشیم .

نجفی خاطرنشان کرد: استعدادهای استان البرز و پتانسیل‌هایی که در بخش‌های تجارت، خدمات، صنعت و کشاورزی و فناوری، بالا است و تلاش داریم تا در تمامی بخش‌های مذکور، ایجاد شغل داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز