خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

وسائل ارتباط جمعی کتاب را منزوی نکرد/ ضرورت تبلیغ کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۰۲۶

استاندار البرز ضمن تاکید بر ترویج کتابخوانی، گفت: تصور می‌شد وسایل ارتباط جمعی از کارکرد کتاب بکاهند اما ظهور آنها به بیان محتوای کتاب افزود.

به‌گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در جلسه ستاد استانی هفته کتاب، اظهار داشت: بر همه مدیران و مربیان پرورشی و رسانه های ملی و مطبوعات و حتی رسانه‌های مجازی واجب است که در زمینه کتاب و کتابخوانی، نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ کتاب باید جدی شکل بگیرد، گفت: برای تبلیغ سایر محصولات تبلیغات زیادی صورت می گیرد ولی برای تشویق به کتابخوانی کار فرهنگی کمتری انجام می شود.

استاندار البرز گفت: عده ای فکر می کردند، با پدید آمدن وسایل ارتباط جمعی کتاب منزوی می شود در حالی که ابزارهای نو ظهور راحت تر مفهوم نویسندگان را بیان کرد.

نگاه ویژه دولت با تخصیص تسهیلات

وی افزود: با وجود تنگناهای مالی دولت رقم 300 میلیونی با سود 8 درصد برای احداث کتابخانه در کشور تخصیص داده که باید از این فرصت ها برای توسعه بخش سخت افزاری کمک بگیریم.

نجفی بیان کرد: البرز چهارمین شهر بزرگ کشور که چسبیده به تهران است نباید انقدر امکانات محدود داشته باشد و باید تلاش کرد حقوق اش به آن برگردد.

وی افزود: مدیران کل باید از کتابخانه ها بازدید داشته باشند و شرایط و بسترهای این نیاز فرهنگی را رصد کنند.

توسعه نباید فرهنگ را کنار بزند

نجفی با بیان اینکه فرهنگ همواره مظلوم واقع می شود و اصالت انقلاب اسلامی هم به فرهنگی بودن آن است و این اصل با  رویکرد توسعه متوازن منافتی نبایدداشته باشد، گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و نباید این ارزش های فرهنگی را از انقلاب فرهنگی گرفت.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین برای توسعه سرانه های کتابخانه ای و امور فرهنگی استفاده کرد و از آموزش و پرورش برای این مهم بهره مند شد.

ایجاد اشتغال ما را از فرهنگ غافل نخواهد کرد

نجفی با تاکید بر اینکه اولویت ما در بخش خصوصی اشتغال است، اظهار داشت: این به معنای آن نیست که از امور فرهنگی غافل شویم. نگاه وزارت کشور این است که بستر توسعه فعالیت های اجتماعی ایجاد شود و ما نیز در امور فرهنگی به این مهم برسیم.

در حاشیه این جلسه، استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی، پوستر بیست و پنجمین هفته کتاب را رونمایی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز