خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت علوم در یاسوج:

عالم دنیاپرست نمی‌تواند الگو باشد/اگر اهل گفتگو نباشیم به بیراهه می‌رویم

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۳۶۲

سرپرست وزارت علوم در دولت دوازدهم تاکید کرد که عالم دنیاپرست نمی‌تواند الگو باشد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدضیا هاشمی" در نخستین کنگره ملی مرحوم آیت الله ملک حسینی در تالار مرحوم عسکریان دانشگاه یاسوج گفت: جامعه امروز دنبال الگوست و حوزه و دانشگاه باید این الگوها را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه باید اسوه‌ها، علما و مفاخر را قدر بدانیم، اظهارداشت: هرکجا که قدر اسوه ها و علما و مفاخر خود را ندانستیم شاهد به وجود آمدن مشکلات متعددی بوده ایم.

سرپرست وزارت علوم دولت دوازدهم افزود: ما امروز باید بزرگانمان را قدر بشناسیم و معرفی کنیم زیرا سبک صحیح زندگی را در سختی‌ها و دوراهی‌ها به جامعه نشان می‌دهند.

هاشمی گفت: عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست زندگی را فراموش نمی‌کنند امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و الگو هستند.

وی با اشاره به اینکه هر جامعه ای نیاز به اسوه و الگوهایی برای هدایت مردم دارند و در قرآن بالاترین الگو حضرت رسول الله معرفی شده است، خاطرنشان کرد: برای کسانی که متکی به پرودگار بوده و اعتقاد به آخرت دارند ائمه ما بهترین و برترین الگوها بوده و خواهند بود.

سرپرست وزارت علوم دولت دوازدهم با بیان اینکه الگوی فرهنگی و اجتماعی ما باید برگرفته ازاین شخصیت ها باشد، تصریح کرد: علمای ربانی ما نماد و اسوه ما بوده و جامعه علمی ما امروز این امید را دارد که علمای ربانی پاسخگویی سئوال آنها و الگوی رفتاری آنان باشند.

*** اگر اهل گفتگو نباشیم به بیراهه می رویم 

هاشمی در بخشی دیگری از سخنان خود، گفت و گو و مذاکره را از ویژگی های بارز علمای دین برشمرد و اظهارداشت: امروز اگر اهل گفتگو نباشیم به بیراهه رفته ایم.

وی تاکید کرد که امروزه باید هم شنونده خوبی و هم پاسخگوی خوبی برای جامعه باشیم که علمای دین در این ویژگی نیز الگو هستند.

سرپرست وزارت علوم در ادامه به برخی از ویژگی های " مرحوم آبت الله ملک حسینی (ره) " نماینده فقید مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری پرداخت و یادآوردشد: مرحوم ملک حسینی شخصیتی بود که خود را ندید و بلکه راه را دید.

هاشمی گفت: مرحوم آیت الله ملک حسینی در مسیر دین، مطامع دنیوی را رد کرد و دارای شجاعت مثال زدنی همراه با اخلاق و مردمداری بود.

 وی با ذکر خاطره ای از دوران رحلت نماینده فقید مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری ، ادامه داد: در مقاله‌ای در زمان رحلت ایشان نوشتم شاهد پیوند تاریخی مردم با عالم ربانی هستیم و در تشییع مرحوم آیت الله ملک حسینی دیدیم مردم به روحانیت به عنوان نماد دین دلبسته بودند.

سرپرست وزارت علوم در دولت دوازدهم افزود: جامعه ما و مردم با این گروه از علماء همان پیوندی که در طول تاریخ داشته را دارند و امروزهم به علمای الگو نیاز داریم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، اولین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی نماینده فقید مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری امروز چهارآبان ماه 1396 در تالار مرحوم عسکریان دانشگاه یاسوج باحضور بیش از 600 میهمان برون استانی برگزار شد.

آیت الله ملک حسینی در ۱۲ آبان ۱۳۹۱ در بیمارستانی در شیراز درگذشت و در جوار امامزاده شاه قاسم (ع) یاسوج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز