خبرگزاری کار ایران

راه اندازی رشته مهندسی محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۵۳

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد صنایع غذایی و دکتری علوم خاک اقدامات لازم انجام شده است و بنا داریم رشته های مهندسی محیط زیست و شیلات و آبزیان را در مقطع کارشناسی راه اندازی کنیم.

به گزارش ایلنا، جبرائیل رزمجو در جمع خبرنگاران گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد صنایع غذایی و دکتری علوم خاک اقدامات لازم انجام شده است و بنا داریم رشته های  مهندسی محیط زیست و شیلات و آبزیان را در مقطع کارشناسی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 40 آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی در دانشکده وجود دارد، تصریح کرد: این دانشکده 3 واحد گلخانه ای تحقیقاتی و آموزشی فعال دارد و ساختمان جدید دانشکده با 10 کلاس آموزشی و 10 آزمایشگاه در حال احداث است.

رزمجو با بیان اینکه دانشکده دارای یک واحد کارگاه ماشین آلات کشاورزی با بیش از هزار متر مربع است، افزود: یک واحد آموزشی و تحقیقاتی گوسفند داری با ظرفیت 100 راس و یک واحد آموزشی و تحقیقاتی مرغداری با ظرفیت حدود 2 هزار قطعه از دیگر امکانات دانشکده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دارای مزرعه آموزشی و تحقیقاتی به مساحت 10 هکتاری است، ادامه داد: مجموعه گلخانه جدیدی بزودی احداث می شود که مراحل طراحی گلخانه و قرارداد به اتمام رسیده و در مرحله عقد قرارداد اجرا است و به زودی عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد.

 رزمجو افزود: این واحد گلخانه ای در زمینی به مساحت حدود هزار و 320 متر مربع با اعتبار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث خواهد شد که دارای 18 واحد تحقیقاتی و 6 آزمایشگاه خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز