خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

دهیاران از فرصت‌های حمایتی دولت در روستاها استفاده کنند/ افتخار نیست که بگوئیم کمیته امداد هزاران نفر را تحت پوشش دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۳۷

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی از فرصت های حمایتی دولت برای رفع محدودیت در روستاها استفاده کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست با دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید که در مسیر سیاست های نظام است، بحث محرومیت زدایی و توجه به اقشار آسیب پذیر است که باید از تسهیلات در نظر گرفته شده به نحو شایسته ای در شهرستان استفاده شود.

وی اضافه کرد: نهادهایی فراوانی با ماموریت های متفاوت در این بخش فعالیت می کنند؛ از بهزیستی و کمیته امداد گرفته تا سازمان های مردم نهاد، که هر کدام تلاش دارند با سیاست های خود رنگ و بوی محرومیت را از چهره جامعه بردارند اما دهیاران در تحقق این برنامه ها نقش مهمی دارند.
 
وی گفت: در چند ساله اخیر سیاست های کمیته امداد روی توانمندسازی مددجویان، ایجاد اشتغال و تامین مسکن و برنامه هایی که بتواند مددجو را روی پای خودش نگه دارد، متمرکز بوده است، تا از وابستگی وی به دیگران کم کند و اکنون نیاز اعتبارات خوبی برای ساخت مسکن در اختیار کمیته امداد قرار گرفته که بهترین فرصت برای رونق مالی در روستاها نیز هست.
 
فرماندار آستارا تاکید کرد: توجه به مشکلات محرومان جدای از اینکه یک تکلیف اداری است یک وظیفه اجتماعی نیز به شمار می رود.

وی گفت: نباید به این افراد به چشم سربار نگاه کنیم، اگر به اینها توجه نکنیم مشکلات آن ها تبدیل به معضل می شوند، آسیب های اجتماعی در جامعه تولید می شود اما وقتی کنترل و مهارشان کنیم جامعه از یک چالش اجتماعی رها می شود.

به گفته رنجکش؛ برای اینکه این محرومیت ها از جامعه رخت ببندد، نیازمندیم همه باهم در کنار این سازمانهای حمایتی حرکت کنیم.

فرماندار آستارا با اشاره به توافق نامه استاندار پیشین گیلان با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این توافق نامه مصوب شد دو هزار واحد مسکونی برای ممدجویان استان گیلان ساخته شود که سهم آستارا نیز بین 60 تا 80 واحد پیش بینی شده است.

وی گفت: نحوه اجرای این توافق نامه هم بدین گونه است که زمین را ما تهیه کنیم و کمیته امداد اقدام به ساخت و ساز خواهد کرد. از همین رو شما دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها را باید در جهت یافتن این زمین ها به کمیته امداد کمک کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع می تواند هم از بعد اجتماعی و هم از بعد اقتصادی مفید باشد، چراکه مردم و خیرین ورود می کنند و اجماعی در مسیر انجام دادن کاری نیکو صورت می گیرد و زمینی تهیه می شود و در بعد اقتصادی نیز ساخت و ساز این واحدها رونق اقتصادی منطقه را در پی دارد، اشتغال فصلی شکل می گیرد و اگر هزینه های ساخت 80 واحد مسکونی را در نظر بگیریم می بینم که حجم قابل توجهی از اعتبارات مالی وارد چرخه اقتصادی می شود و صدها نفر مشغول به کار می شوند.
 
فرماندار آستارا تاکید کرد: بنابراین منابع هست فقط باید همت کرد و آنها را جذب کرد.
 
وی همچنین گفت: کمیته امداد برای اشتغال روستاییان حدود سه و نیم میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد و مددجویان می توانند با ارائه طرحی مناسب تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند.
 
وی تاکید کرد: اصلا افتخار نیست که بگویم کمیته امداد هزاران نفر را تحت پوشش قرار داده است بلکه باید تلاش کنیم تا هرچقدر می توانیم این افراد را توانمند و از لیست خارج کنیم .
 
رحمت الله رجبی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در این نشست اظهار داشت: ظرف مدت چهار سال گذشته به کمک همین دهیاران و شوراها بیش از 200 واحد مسکونی برای مددجویان ساخته ایم.

وی افزود: در حال حاضر نیز 187 مددجو مستاجر در شهرستان داریم و امیدواریم تا پایان سال نیز بتوانیم 27 واحد مسکونی دیگر بسازیم.
 
وی ادامه داد: باتوجه به توافق نامه استانداری و کمیته امداد کشور، 14 واحد مسکونی دیگر نیز مقدمات ساختش فراهم شده و فقط منتظر اهدا زمین هستیم تا ساخت و ساز را در آن شروع کنیم .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز