خبرگزاری کار ایران

علیرضا رشیدیان مطرح کرد:

نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی 11 درصد است/ بردسکن می‌‌تواند قطب تولید طلا و مس شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۹۵۴

استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در استان 4.3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان در نشست ستاد 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' شهرستان بردسکن افزود: هم اکنون نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی 11 درصد است و 48 درصد بیکاران استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت‌های این استان در حوزه اشتغال اظهار کرد: با توجه به اینکه 60 درصد دانشجویان دانشگاه ‌ها بانوان هستند در تلاشیم ظرفیت اشتغال برای این قشر بیش از پیش فراهم شود.

وی با تأکید بر ضرورت مهارت آموزی جوانان تحصیلکرده گفت: افزایش سطح آموزش فنی و حرفه‌‌ای جوانان باید جدی‌تر پیگیری شود تا با ارتقای این سطح آموزش میزان بیکاری کاهش چشمگیر داشته باشد.

رشیدیان با اشاره به تخصیص 650 میلیارد ریال برای طرح ‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در روستاها در 2 سال اخیر افزود: گرچه براساس سرشماری پارسال شاهد کاهش هفت‌دهم درصدی جمعیت روستایی در کشور هستیم اما با حمایت از روستاییان جمعیت روستاهای خراسان‌رضوی 6 دهم درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توان بخش کشاورزی استان و شهرستان بردسکن اظهار کرد: از این ظرفیت‌ها می‌توان برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره برد. کاهش برداشت آب‌‌های زیرزمینی نیز موجب افزایش تولید در حوزه کشاورزی استان شده است.

رشیدیان با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از محصولات صادراتی استان از حوزه کشاورزی است، وجود مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی را از مشکلات اساسی در حوزه صادرات آنها ذکر کرد. در حوزه صنعت و معدن نیز عقب‌ماندگی تاریخی در استان داریم که با تلاش‌های صورت گرفته شهرستان‌بردسکن می‌‌تواند به قطب تولید طلا و مس تبدیل شود.

وی 2 بانده کردن جاده بردسکن به خلیل‌آباد را از مطالبات مردم دانست و اظهار کرد: 70 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته که با فراهم شدن بودجه مورد نیاز مردم منطقه از راه مناسب بهره مند می شوند. با اجرای برنامه ‌ها براساس تدبیر و به صورت عقلایی می‌‌توانیم کارهای بسیار انجام دهیم.

فرماندار بردسکن نیز در این نشست گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با جذب سرمایه ‌گذار در معدن طلای این شهرستان 70 میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری شده و این طرح از پیشرفت 95 درصدی در تجهیز کارگاه برخوردار است.

برات علی‌نیا افزود: براساس مطالعات و اکتشافات انجام شده می‌توان از معدن طلای سه‌بندون بیجورد در منطقه کوهپایه‌ای این شهرستان سالانه بیش از 200 کیلوگرم طلا استخراج کرد. این معدن ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار در منطقه را نیز دارد. امسال در این شهرستان برای هزار و 598 نفر فرصت کار و فعالیت ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز