خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری کاشمر؛

رشیدیان: تولید کنندگان در وام فرو رفته‌اند/ باید بازار را تحریک کرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۵۳۶

با حضور استاندار خراسان رضوی، جلسه شورای اداری کاشمر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان در این جلسه گفت: در دولت اعتدال بزرگترین محوریت و ظرفیت برای وحدت  همه کسانی که به ولایت‌فقیه و قانون‌اساسی و مشروعیت نظام اعتقاد دارند، وجود دارد، از این رو در دولت یازدهم، افراد معتدل از هر دو جناح حضور دارند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در بحث نفوذ  اعلام کرد: اهتمام دشمن در ایجاد تفرقه است اما قدرت ما در انسجام و اتحاد است.

استاندار خراسان‌رضوی همدلی و همراهی همه نیروها را در اداره کشور ضروری دانست و گفت: نباید غفلت کنیم که دشمن اصلی ما آمریکا و اسرائیل هستند و رمز پیروزی انقلاب‌اسلامی به فرموده امام‌(ره) ایمان و وحدت کلمه بود.

رشیدیان با تأکید بر اینکه  همه سلایق محترم‌اند و دولت براساس تقویت ایمان و باورهای دینی و گسترش وحدت، اعتقاد به مبارزه با استکبار دارد، گفت: باید توجه داشت که تکیه بر شعار با شعور با هم و هر دو مورد نیاز است، حتی نهضت امام‌حسین(ع)  که تا امروز باقی‌مانده به این دلیل است که هم شعار دارد و هم شعور؛ از این رو برای استمرار نظام، احتیاج به شور و شعور با هم داریم.

 وی با بیان اینکه دولت اعتقاد به استکبارستیزی دارد و در این امر متکی بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی در همه ابعاد آن  است، متذکر شد: اگر قدرت‌نظامی به تنهایی قوی باشد اما در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی موانعی وجود داشته باشد با مشکل مواجه می‌شویم. باید انقلاب را تقویت کنیم و این دولت با اطاعت از رهبری در این راستا فعالیت می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی دولت را فراتر از جناح دانست و ابراز کرد: وقتی دولتی رأی آورد، بعد از تنفیذ توسط مقام معظم رهبری مشروع است و قانونی و فراتر از اسم است.

رشیدیان با تأکید بر اینکه دولت برای همه جناح‌ها بستر مشارکت و حضور در انتخابات را فراهم می‌کند، ابراز امیدواری کرد با همدلی و همزبانی مورد تأکید رهبری در عرصه اداره کشور به مردم خدمت‌رسانی کنیم و این شعار محکی برای سنجش عیار ولایتمداری ما باشد زیرا اگر کسی خود را  ولایتمدار می‌داند اما شعار امسال را در نظر نمی‌گیرد و عملش را با آن نمی‌سنجد باید در رفتارش تجدیدنظر کند.

استاندار خراسان‌رضوی  گفت: بزرگترین رخداد امسال انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است که امیدوارم در شرایطی که دشمن می‌خواهد ما را ناکارآمد جلوه دهد با مشارکت حداکثری و حضور همه دلسوزان نظام بتوانیم انتخاباتی باشکوه و با رعایت اخلاق و خط قرمزها در جهت حفظ منافع‌ملی، وحدت‌ملی و ارزش‌های دینی  برگزار کنیم.

وی گفت: در استان بین استانداری و هیئت‌نظارت با تقسیم کار، همدلی برای مانور قدرت نظام شکل گرفته که امیدوارم موانع موجود با همدلی جناح‌ها و نخبگان به دور از تخریب و تهمت و برطرف شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: دولت در راستای حمایت از اقدامات فرهنگی فعالیت‌هایی انجام داده اما ناچیز است به ویژه آنکه انقلاب ما فرهنگی بوده و مبنای حرکت آن حوزه‌های علمیه  است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: در این زمینه بیشتر از بودجه‌فرهنگی نیاز به تلاش انسان‌های فرهیخته و فرهنگی است که در جامعه نسبت به احیای ارزش‌های دینی و تداوم آن اقدام کنند.

 استاندار خراسان‌رضوی در ادامه به حرکت پرشتاب دولت‌ در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی در زمینه توسعه اشتغال و افزایش تولید و تفکیک درآمد دولت از درآمدهای نفتی که  از سیاست اقتصاد مقاومتی است صورت گرفته و دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تورم با کمک مردم و بخش‌خصوصی و با تدبیر دولت از 40 به 14 درصد کاهش یافته، افزود: هرچند سرعت کاهش‌تورم مقداری بر بحث بازار و تولید تاثیر گذاشته، همه فعالان اقتصادی می‌دانند سرعت کاهش تورم تآثیر بر بازار می‌گذارد  به طوری که الان با حجم بالای کالا در کارخانه‌ها مواجه‌ایم.

استاندار گفت: برای کاهش تورم و کمتر کردن فشار وارده بر مردم، دولت بر تورم متمرکز شد و در شرایط فعلی  باید بازار را تحریک کرد لذا برای راه‌اندازی بازار با بسته‌های جدید از جمله وام‌دادن و کمک به مردم  اقدام کرده  است.

وی افزود: تسهیلات باید به سمت خریداران برود زیرا تولید کنندگان در وام فرو رفته‌اند و توان گرفتن تسهیلات جدید را ندارند.

رشیدیان با اشاره به اینکه در قدم اول وام خرید خودرو کمک دولت به بازار  است، اذعان کرد: ما در خراسان  300 واحد صنعتی داریم که با انتظارات و مطالبات موجود اغلب این کارخانجات به تعطیلی می‌رفت و این حرکت در رونق کارخانجات و رونق کسب و کار واحدها تأثیر داشت. در حوزه‌های دیگر مسکن، صنعت و .. نیز که نیاز به بسته‌هایی هست؛ دولت ورود پیدا کند.

وی گفت: استان خراسان افتخار می‌کند بعد از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی در اسفندماه سال 92، در نیمه اول سال گذشته، برنامه دستگاه‌های اجرایی تدوین و به دولت ارائه و برنامه عملکردی و پیشنهادات برای امسال و برای برنامه ششم توسعه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و نیازمندی‌ها در راستای توجه به اقتصاد داخلی پیش‌بینی شد. اجرای عملی  این سیاست‌ها و تغییرات آن مبنایی است و شرایط و زمان طولانی می‌طلبد.

رشیدیان با تأکید بر تغییر قوانین در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به نیازها در حوزه اجرایی گفت: باید نسبت به تامین منابع‌مالی و اولویت‌بندی‌ها با توجه به سند آمایش سرزمینی برای بخش‌های مختلف توجه شود تا با در نظر گرفتن موارد تدوین شده در فرصت خدمت‌گذاری گام‌هایی برداشته شود.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به مواجه‌شدن استان با خشکسالی افزود: کاشمر با توجه به خشکسالی‌ها، با کاهش فعالیت‌های  کشاورزی و دامداری مواجه شده لذا باید به روان‌آب‌ها توجه بیشتری شود.

وی گفت: امسال با پدیده النینو مواجه‌ایم لذا باید آمادگی لازم برای پخش سیلاب‌ها و استفاده از آنها برای زمان کم‌آبی صورت گیرد، هر چند پیگیری‌هایی شده همچنین در زمینه بازیافت پساب شهر هم باید اقدام شود که خوشبختانه نخستین مشارکت بخش‌خصوصی در کاشمر صورت گرفته تا از این نعمت استفاده چند باره شود.

استاندار خراسان‌رضوی درباره اجرای باند دوم محور شادمهر به کاشمر اظهار کرد: امیدواریم اولین جاده سیمانی در باند دوم شادمهر به سمت کاشمر انجام شود که یک نوآوری در استان است، البته در جاهای دیگر اجرا شده اما طول باند آن کمتر بوده است.

وی با اشاره به مشارکت بخش‌خصوصی و کارخانجات سیمان در این پروژه گفت: وزیر راه وعده کمک در بحث قیر و ..داده‌اند تا با توجه به انجام مطالعات، جاده مذکور  تکمیل شود و با توجه به عقب‌ماندگی آن، با تدابیر لازم سریع تر به بهره برداری برسد.

رشیدیان افزود: ما در شرایط جنگ‌اقتصادی  از درآمدها محروم هستیم و تخصیص‌هایی که ابتدای سال داشتیم به نسبت آنچه مورد انتظار بوده محقق نشده، البته نیمه‌دوم امسال دولت 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای فعال‌سازی اقتصاد در نظر گرفته و شاهد تخصیص 66 میلیارد تومان به خراسان بوده‌ایم که امیدواریم با تداوم این پرداخت‌ها به نقطه مطلوبی برسانیم.

وی ابراز کرد: واقعیت این است درآمدهای مورد انتظار محقق نشده و باید با صرفه‌جویی و رعایت اولویت‌ها بودجه‌های تخصیص را هزینه کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت‌های استان و شهرستان در بخش‌های کشاورزی، دامداری خدمات و اشتغال گفت:  در زمینه صنایع‌دستی فرش کاشمر برند خاص ایران در خارج از کشور است که نیاز به حمایت و توسعه دارد تا بتواند جایگاه خود را بیابد .

وی یادآور شد: باید مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه شهرستان ظرفیت‌های خود را متناسب با نیازهای نیروی انسانی ارتقا دهند.

رشیدیان گفت: دانشگاه‌ها در صورتی که با نیازهای اجرایی و کاری و بازار ما بتوانند کارآفرین باشند دغدغه  کار برای فارغ‌التحصیلان نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی تمامی بخش‌ها  باید به وظیفه خود عمل کنند تا دولت که در رأس آن فرزند حوزه قرار دارد توفیق یابد.

استاندار خراسان گفت: در ماه صفر با رخداد بزرگ اربعین و تجمع دینی مردم در کربلای‌حسینی مواجه‌ایم که محور این حرکت دولت و مردم و بنای ما همیاری و کمک است که امیدواریم همه در پشتیبانی و  ایجاد مقدمات و کمک برای برگزاری و تسهیل شرایط برای زائران کمک کنند.

وی گفت: در دهه آخر صفر، سفر به مشهد و شهرهای زائر پذیر از جمله کاشمر افزایش می‌یابد لذا باید آمادگی لازم ایجاد شود و با توجه به امکانات محدود همواره مردم مشارکت داشته‌اند و اگر موفقیتی داشتیم در سایه همراهی مردم بوده است.

همچنین بازدید از پروژه حرم تا حرم کاشمر و غبارروبی مزار سید حمزه از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان‌رضوی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز