خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بانه وسقز در مجلس مطرح کرد:

حمایت از کتابخانه‌های عمومی گامی مهم در توسعه فرهنگی کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۷۱

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کتابخانه‌های عمومی گامی مهم و اثرگذار در توسعه فرهنگی کشور است.

به گزارش ایلنا، محسن بیگلری در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کتاب از مهم ترین ارکان در توسعه فرهنگی جامعه است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث کتابخوانی امروز در جامعه کمرنگ شده است، ادامه داد: تکنولوژی های امروزی و دنیای مجازی به هیچ عنوان نمی‌تواند جای کتاب را پر کند.

بیگلری بی‌توجهی به کتاب را از آسیب‌های مهم در جامعه برشمرد و افزود: مسئولان و مردم باید بیش از پیش به مسئله کتاب و مطالعه توجه کنند و این کتابخوانی را به عنوان یکی از مهم ترین ارکان توسعه فرهنگی مدنظر قرار دهند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: خوشبختانه این نهاد فرهنگی با برنامه ریزی های مهم و کاربردی سعی در افزایش انگیزه عمومی به مطالعه و ترویج فرهنگی کتابخوانی در جامعه را دارد.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس دیداری که با مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مرکز داشتم آن ها قول مساعد دادند که برای حل مشکلات موجود کتابخانه های عمومی کردستان و به ویژه حوزه انتخابیه بیش از پیش حمایت کنند.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بانه نیز در این جلسه اظهار داشت: متناسب‌سازی خدمات و منابع کتابخانه‌ها با نیازها و همچنین علایق مردم یکی از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

محمد فلاحی با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه یکی از نیازهای فرهنگی‌جامعه است، گفت:  کتاب و کتابخوانی از ارکان توسعه فرهنگی است و نیاز به ارتقای سرانه مطالعه امری است که باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات پیش روی کتابخانه های عمومی بانه، بیان داشت: مسئولان وظیفه دارند از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از متولیان فرهنگ ترویج مطالعه حمایت کنند.

فرمانداری بانه تصریح کرد: ارتقای سرانه مطالعه در شهرستان بانه نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه فرهنگی شهرستان و ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه دارد.

فلاحی خواستار توجه بیشتر خانواده‌ها به کتاب شد وافزود: خانواده‌ها می‌توانند با ایجاد انگیزه در کودکان و زمینه‌سازی برای مطالعه به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز