خبرگزاری کار ایران

جشن خرمانان در شهرستان سقز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۶۸

به منظور احیای آیین‌های حسنه قدیمی و سنتی روز 23 شهریورماه جشن با شکوه خرمانان به همت انجمن همیار جوان روستایی سقز در روستای لگزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جشن با شکوه خرمانان در راستای احیای آیین‌های حسنه قدیمی و سنتی و معرفی آن به جوانان و مردم روز 23 شهریورماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این جشن نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان و جمع کثیری از مردم شهرستان سقز و روستاهای اطراف حضور داشتند و از نزدیک نظارگر این آئین با شکوه شدند.

اجرای موسیقی هنرمندان فولکلور کردستان، آیین شکرگزاری خرمانان، نمایش ادوات و محصولات کشاورزی و صنایع دستی و غذاهای سنتی از برنامه‌های مهم این جشن بود.

همچنین در این مراسم از 12 جوان برتر در زمینه‌های باغداری، کشاورزی، ورزشی، علمی و... دارای مدارک و درجات عالی تقدیر شد.

این جشن به همت انجمن همیار جوان روستایی سقز و همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، فرنانداری، اداره ورزش و جوانان، محیط زیست،جهاد کشاورزی،بخشداری زیویه،سرشیو، امام مرکزی، دهیاری ها و شهرداری سقز برگزار شد.

جشن خرمانان آیینی سنتی و مراسم شکرگزاری است که قدیم‌الایام از سوی کشاورزان و مردم روستاها هنگام برداشت محصولات بر پا می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز