خبرگزاری کار ایران

شهردار منتخب مشهد:

شهروند محوری اولویت اصلی مدیریت‌شهری مشهد /مخالفتی با با برج سازی در مشهد ندارم/اتوبوسی عمل نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۰۲

شهردار منتخب مشهد گفت: اصلاح طلبی متعادل در چارچوب نظام هستم.

به گزارش ایلنا، قاسم تقی‌زاده‌خامسی روز شنبه در اولین نشست خبری خود در محل دبیرستان حکیم نظامی مشهد گفت: شهرداری دارای نیروهای توانمند است و در این راستا امیدواریم بتوانیم از اکثر نیروها استفاده کنیم، همچنین درحال حاضر مدیران فعلی شهرداری ارزیابی می شوند، نیروهایی وجود دارند که یقینا باقی خواهند‌ماند.  

شهردار منتخب مشهد ادامه داد: بنا ندارم از تهران به مشهد نیرو منتقل کنیم و بعد از 30 سال کار اجرایی یاد گرفته‌ام اتوبوسی عمل نکنم، در انتخاب مدیران شهری با شورا تعامل دارم ولی تصمیم گیرنده برای مدیران، شهردار خواهد‌بود.

تقی زاده عنوان کرد: برنامه‌های مدیریت شهری جدید بر مبنای شهروند محوری طراحی و اجرا خواهد شد، مشهد کلانشهر شهروند محور و شهرداری نهادی پاسخگو و مشارکت پذیر و بدون فساد بودن شهرداری چشم انداز چهارساله شهرداری خواهد‌بود.

وی ادامه داد: توانمندسازی مردم، به کارگیری سیستم‌های مدرن در مدیریت، افزایش منابع و کاهش مصرف، محیط زیست و هوشمندسازی شهر و تعامل سازنده با مدیران محلی و ملی از جمله راهکارهای رسیدن به چشم انداز تعیین شده‌است .

تقی زاده در خصوص برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی مشهد باید بر اساس زائر و مجاور طراحی‌ و اجرا شود به زائران احترام می‌گذارم برای آنها تسهیلاتی ایجاد می‌کنم که نتیجه اش عاید مجاوران شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون70 درصد منابع شهرداری از محل تراکم فروشی تامین می‌شودکه می‌کوشم پایبندی درآمد شهرداری به تراکم فروشی را کم و منابع پایدار درآمدی جایگزین این بخش شود.

شهردار منتخب مشهد در ادامه اظهار کرد: پایان خطوط مترو یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است،در این راستا باید از منابع مالی کشور برای توانمندسازی شهرداری استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که با برج سازی در مشهد مخالف نیستم، افزود: شهری مانند مشهد که دارای جمعیت رو به رشد است نیازمند برج سازی است ولی باید بلندمرتبه سازی در جای خود و با برنامه انجام شود .

قاسم زاده گفت: به همه کارهای شهرداری گذشته احترام می گذارم و تلاشم این است قانون مدار باشم و در تمام موارد قانون سرلوحه کارم خواهد بود.

شهردار منتخب مشهد گفت: در زمینه ایجاد بستر نشاط و شادی برای شهروندان پروژه های زیادی روی زمین مانده که با اجرایی شدن آنها زمینه تفریحات سالم برای تمام شهروندان فراهم می شود.

تقی‌زاده‌ خامسی در خصوص ارتباط با آستان قدس عنوان کرد: رویکرد تعامل با آستان قدس و امام‌جمعه مشهد برای انجام کارهای مشترک در جهت خیر مردم و شهر امام رضا(ع) خواهیم داشت .

وی در خصوص برخورد با مدیران متخلف گفت: چنانچه ثابت شود مدیری دچار قصور و تخلف شده، جایی در بدنه شهرداری نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز