خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

هواشناسی خوزستان نیازمند تجهیز امکانات است

کد خبر : ۵۲۵۹۲۴

استاندار خوزستان با بیان اینکه هواشناسی خوزستان نیازمند تجهیز امکانات است، گفت: در خوزستان در حوزه هواشناسی یک رادار یک جهته داریم در صورتی که این رادار در بسیاری از استان‌ها دو جهته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی افزود: اگر صلاح باشد که مدیریت‌های مختلف به ویژه پدافند غیرعامل و بحران را به عنوان یکی از کارهای اساسی در استان قرار دهیم باید با تکیه بر تجربه کشورهای توسعه یافته و بومی سازی آنها این کار را انجام دهیم.

وی افزود: با برخوردهای سنتی و اقدامات پیش پا افتاده با مدیریت های فعلی، بحران‌های جدید را که مرتب با توجه به تغییر اقلیم پیش می‌آید را نمی‌توان مدیریت کرد. نگاه به مدیریت‌ها باید علمی و کارشناسانه با حداقل ضایعات و پیش بینی و پیشگیری از مسائل به نحوی باشد که هزینه ها و عوارض کمتری داشته باشد.

شریعتی بیان کرد: در طول یک سال گذشته به علت بارندگی کم و مشکلات دیگر استان خوزستان با آتش‌سوزی‌های زیاد در نقاط مختلف استان مواجه بودیم و همه این ها تلاش شده تا با همیاری و نگاه کارشناسی با حداقل ضایعات کنترل شود. در بحران ها اگر برخوردها عوامانه و سنتی باشد آن وقت ضایعات و عوارض بیشتری را به دنبال دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: افزایش گرما در سال جاری برای استان خوزستان و مردم آن مشکلاتی را ایجاد و حتی میزان کار را در استان با مشکلاتی مواجه کرد. باید در بعد مصرف انرژی مدیریت لازم را داشته باشیم چون همیشه امکان کاهش زمان فعالیت در مشاغل مختلف نیست.

شریعتی با ارائه پیشنهاد اینکه مثل کشورهای اروپایی تعطیلی۲۰ تا ۲۵ روزه را داشته باشیم، گفت: در کشورهای دیگر با دمای پائین تر از دستگاه های مه پاش استفاده می کنند که باید این مسئله را برای استان هم پیگیری کنیم.

وی همچنین گفت: استان حداقل نیاز به چهار پایگاه اطفای حریق دارد، فرمانداران نیز باید حتما بحث بحران و مدیریت آن را به عنوان یک اولویت درنظر بگیرند. فرمانداران همچنین باید ساختمان های مدیریت بحران ساخته شده در شهرستان های مختلف را بهسازی و نوسازی کرده و به این مدیریت برگردانند.

شریعتی افزود: کلیه دستگاه های عضو ستاد بحران باید همکاری خوبی در زمان وقوع بحران داشته باشند. هنگام بروز حادثه، دستگاه متولی باید حمایت شود تا مشکلات و مسائل زودتر حل شوند. در آتش سوزی پتروشیمی بوعلی متأسفانه امکانات کافی و مناسبی برای مقابله با حادثه نداشتیم و همانجا وزیر نفت اعلام کرد چون بحران ها و آتش سوزی های نفت و پتروشیمی عادی نیست باید به امکانات و تجهیزات خاص خودش مجهز شود.

استاندار خوزستان گفت: برنامه ریزی هایی انجام شده که هنوز خیلی عملیاتی نشده و استان به هواپیما، بالگرد و امکانات پیشرفته در حوزه اطفای حریق های صنعتی دارد. سازمان‌هایی مثل هواشناسی نیز باید مجهزتر شوند چون به صورت مرتب با مسائل خاص در این حوزه مواجه هستیم. در خوزستان در حوزه هواشناسی یک رادار یک جهته داریم در صورتی که این رادار در بسیاری از استان ها دوجهته است. این یک جهته بودن امکان پیش بینی گرد و غبار در سایر کشورها مثل عراق از محل همان کشور وجود ندارد.

شریعتی بیان کرد: شایسته نیست استانی که این چنین مورد هجمه ریزگردها است رادار دو جهته نداشته باشد ولی استان های دیگر که کانون این بحران نیستند چنین راداری را داشته باشند. لازم است وسایل اطلاع رسانی به مردم مثل نمایشگرهایی که در اهواز نصب شده نیز افزایش پیدا کند. همچنین باید با مدیریت های پیشگیرانه از قبل سعی کنیم که عوارض بحران ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز