خبرگزاری کار ایران

بیانیه ستاد نفت و انرژی حسن روحانی درباره گزینه تصدی وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۰۷

با توجه به ضرورت توسعه کشور، امید است همه گروه‌ها و گرایش‌های فکری کشور فارغ از رقابت‌های سیاسی، همگام با خواست اکثریت مردم و دولت تدبیر و امید از این انتخاب حمایت کنند.

به گزارش ایلنا، ستاد نفت و انرژی حسن روحانی رئیس جمهور پیرامون موضوع گزینه مورد نظر دولت برای تصدی وزارت نفت بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

نمایندگان محترم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام؛

مردم شریف ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با خلق حماسه‌ای پرشکوه، اعتماد خویش را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ادامه مسیر دولت تدبیر و امید متجلی ساخت. خواست و اراده اکثریت مردم با رای به مشی اعتدال و خردمندی در اداره امور کشور، تکلیف متولیان امر را برای شیوه اداره کشور در چهار سال پیش رو مشخص کرد.

با برگزیده شدن این مشی و آغاز بررسی و چینش کابینه جدید توسط رییس‌جمهور منتخب، ستاد نفت و انرژی دکتر حسن روحانی که در زمان انتخابات، همت خویش را بر تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در صنعت نفت کشور معطوف کرده بود،  پیگیری خواست و مطالبات رای‌دهندگان حوزه نفت و انرژی کشور را در چهارچوب سیاست‌های اعلامی این دولت وظیفه خود دانسته و بر همین اساس با درک ظرفیت فکری و علمی پدیدآمده در این ستاد سعی کرده است در قالب یک اتاق فکر ایفای نقش کند.

ستاد نفت و انرژی دکتر حسن روحانی که شامل جمعی از متخصصان و صاحب‌نظران باسابقه فنی و مدیریتی کشور در بخش‌های مختلف صنعت نفت و تشکل‌های بخش خصوصی است، تداوم مدیریت مهندس بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت را متضمن مصالح و منافع ملی ایران می‌داند. انتخاب مهندس زنگنه برمبنای برنامه‌های مصوب بالادستی و ضرورت شناسایی فردی توانمند برای پیگیری و به نتیجه رساندن برنامه‌ها صورت گرفته است. شناخت صحیح مهندس زنگنه از اولویت‌های صنعت نفت، تفکر راهبردی و آینده‌نگری، توان بالای مذاکراتی در عرصه‌های بین‌المللی، سابقه حضور پرقدرت در مجامع بین‌المللی نفت و گاز و صیانت از حقوق ملت ایران، جذب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، استفاده از روش‌های علمی و منطقی در فرآیند انجام امور، واگذاری تصمیم‌گیری‌ها به متخصصان امر، تحمل مخالفان و صبر در عین شنیدن و به‌کار بردن نقطه‌نظرات آنان از جمله در جمع‌بندی مدل قراردادهای جدید نفتی، استفاده از جوانان و بانوان توانمند در سطوح معاونت و مدیریت‌های وزارتخانه، ساماندهی نیروی انسانی شاغل در صنعت نفت و جبران زحمات آنان در چهار سال گذشته، همکاری با مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و صنعتی در داخل کشور، حمایت از بخش خصوصی، مبارزه با فساد، صبر و تلاش در برابر ناملایمات و ارجح دانستن منافع ملی بر رقابت‌های سیاسی به‌ویژه در پرونده‌هایی که با منافع ملی کشور گره خورده‌اند، از جمله ویژگی‌های است که انتخاب ایشان را به‌عنوان وزیر نفت ضروری می‌نماید.

اکنون با معرفی مهندس زنگنه برای تصدی این وزارت‌خانه توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، ضمن قدردانی برای انتخاب گزینه پیشنهادی این ستاد و معرفی ایشان به مجلس شورای اسلامی، بار دیگر حمایت قاطع خود را از جناب آقای مهندس زنگنه و برنامه‌های ایشان اعلام می‌داریم و امیدواریم رای اعتماد قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به مهندس زنگنه، انجام کارهای بزرگ را در جهت توسعه کشور در این وزارت‌خانه مهم که موتور محرک اقتصاد کشور است، میسر سازد.

با توجه به ضرورت توسعه کشور، امید است همه گروه‌ها و گرایش‌های فکری کشور فارغ از رقابت‌های سیاسی، همگام با خواست اکثریت مردم و دولت تدبیر و امید از این انتخاب حمایت کرده و در توسعه و اعتلای صنعت نفت و انرژی کشور مساعدت نمایند.

ستاد نفت و انرژی دکتر حسن روحانی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز