خبرگزاری کار ایران

با ظرفیت ۱۳۰ مگاوات صورت گرفت؛

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی کشور در فارس

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۹۲

کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در شیراز با سرمایه‌گذاری بانک حکمت ایرانیان در زمینی به مساحت12 هزار و 500 مترمربع و ظرفیت تولید 130مگاوات در فاز اول، احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، حمزه روغنیان میزان تولید این کارخانه را در فاز دوم 250 مگاوات اعلام کرد و افزود: علاوه بر این مجموعه، دو نیروگاه خورشیدی دیگر، هر یک با ظرفیت تولید ۱۰ مگاوات در  آباده و اقلید تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه برای احداث پنج نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها در اقلید، آباده، خرامه، کهمره سرخی و منطقه ویژه لامرد احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز در حاشیه این مراسم گفت: این کارخانه در زمره بزرگترین کارخانه‌های کشور است و حجم سرمایه‌گذاری این طرح در فاز اول حدود300 میلیارد ریال بوده است.

 شاپور قنبری میزان اشتغال‌زایی این مجموعه را سی نفر در هر شیفت کاری و در مجموع صد نفر اعلام کرد و افزود: این کارخانه در فاز اول 130 مگاوات و در فاز دوم به بیش از ۲۵۰ مگاوات توسعه می‌یابد.

افزایش ظرفیت 2 برابری تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، معاون وزیر نیرو هم که برای افتتاح این کارخانه به شیراز سفر کرده بود با اعلام افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه برق گفت: براساس هدف‌گذاری‌های دولت یازدهم ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر به بیش از دو برابر رسیده است.

ستار محمودی‌حل مشکلات حوزه برق را ازطریق تمرکز بر تأمین‌منابع امکان‌پذیر دانست و گفت: تأمین منابع به دو صورت افزایش‌تعرفه‌ها و ساخت پست و نیروگاه‌‌ها یا جذب سرمایه‌گذار میسر است.

وی به ضرورت تأمین منابع مالی برای رفع مشکلات این حوزه اشاره کرد و افزود: درحال حاضر تمرکز صنعت آب و برق بر به‌‌دست‌آوردن منابع است.

معاون وزیر نیرو جذب سرمایه‌گذار را در دو حوزه آب و برق دارای روندی متفاوت خواند و ادامه داد: اگرچه در حوزه برق با جذب سرمایه‌گذار می‌توان به افزایش تولید دست یافت، با جذب سرمایه در بخش آب تنها می‌توان منابع موجود را بهینه‌سازی کرد.

محمودی با بیان سیاست‌گذاری‌های حوزه منابع آبی کشور، عنوان کرد: دولت یازدهم با تدابیری که برای جلوگیری از خروج منابع آبی از مرز‌ها اندیشیده است،‌ گام‌های مثبتی درراستای حفظ منابع نیروی آب برداشته که قوی‌ترین و منسجم‌ترین برنامه برای جلوگیری از خروج منابع طبیعی از کشور به‌شمار می‌رود.

معاون وزیر نیرو همچنین با تأکید بر اهمیت تأمین آب مناطق روستایی خاطرنشان کرد: از آنجا که هریک از روستاها به ویژه در مناطق مرزی و کویری کشور اهمیت زیادی دارد، تأمین آب و برق آن‌ها در زمره اولویت‌ها بوده است.

وی در همین راستا افزود: در زمینه تأمین آب روستاها ۵ هزار و ۲۲۶ روستا تا اردیبهشت سال ۹۶ در چهار سال دولت یازدهم آبرسانی شدند.

محمودی از اقدامات وزارت نیرو درراستای کاهش تلفات برق یاد کرد و گفت: با هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته تلفات به میزان ۴.۵ درصد کاهش یافته و در این راستا، معادل حدود ۵هزار میلیارد تومان به مجموعه اقتصادی دولت کمک شده است.

معاون وزیر نیرو به ضرورت بومی‌سازی تکنولوژی اشاره و ابراز کرد: در این خصوص نیروگاه ۲۵ مگاواتی در کشور بومی شده که در منطقه بی‌بدیل است و باید در دولت دوازدهم نیز پیگیری شود.

معاون وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه مشکلات حوزه برق از طریق تمرکز بر تأمین منابع برطرف خواهد شد، گفت: تأمین منابع به دو شیوه افزایش تعرفه‌ها و ساخت نیروگاه‌ها و یا ازطریق  جذب سرمایه‌گذار عملی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز