خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آتش‌سوزی در ارتفاعات تفتان/ نابودی 20 هکتار از پوشش گیاهی‌منطقه

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۰۶

بخشدار مرکزی خاش از آتش‌سوزی در ارتفاعات کوهستانی این منطقه خبرداد و گفت: در این آتش‌سوزی 20 هکتار از پوشش گیاهی این منطقه از بین رفت.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت 14 روز گذشته در ارتفاعات تفتان دود ناشی از آتش سوزی در این منطقه مشاهده شد و بلافاصله تیم های امدادی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند.

 شجاعی افزود: بنده به عنوان فرمانده این عملیات با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر، آتش نشانی و مردمی در منطقه حضور پیدا کردیم که بدلیل صعب العبور بودن این منطقه عده ای از افراد با موتور و عده ای با پای پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند و با تلاش فراوان پس از 5 ساعت تلاش بی وقفه این آتش سوزی مهار شد.

 به گفته وی ارتفاعات کوهستانی تفتان در منطقه خاش 100 هکتار است که در حادثه آتش سوزی روز گذشته 20 هکتار از پوشش گیاهی دارویی این منطقه از بین رفت.

 بخشدار مرکزی خاش دلیل این آتش سوزی را عوامل انسانی ذکر کرد و گفت: گردشگرانی که روز گذشته برای تفریح در کنار چشمه آب گرم تفتان مستقر شده بودند با روشن کردن آتش این فاجعه را به بار آورده اند.

در ارتفاعات تفتان علاوه بر وجود گونه‌های درختی مانند پسته و بادام وحشی، گون، انجیر و غیره پوشش مرتعی مستعد و با ارزشی وجود دارد که بخش عمده آن گیاهان دارویی و خوراکی ویژه مصارف دام و انسان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز