خبرگزاری کار ایران

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت خبر داد:

پوشش ۷۱ مورد حریق و حادثه در ۷۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۳۵۸

شهرام مومنی گفت: آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش نشانی در ۷۲ ساعت گذشته توانستند اقدامات لازم برای امداد رسانی و اطفای آتش در ۷۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان انجام دهند.

به گزارش ایلنا از رشت،آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی در ۷۲ ساعت گذشته اقدامات لازم را نسبت به امداد رسانی و اطفای آتش در ۷۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان ارائه دادند.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۷۲ ساعت گذشته پاسخگوی ۱۶۴۴ تماس شهروندان بوده که از این تعداد ۷۱ عملیات اطفای آتش، پیشگیری از بروز حوادث و ارائه خدمات ایمنی صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: این عملیات  با ۱۱۲ مرتبه خروج خودروهای اطفایی و نجات جهت پوشش ۵ مورد حریق منزل مسکونی، ۳ مورد حریق تجاری، یک مورد حریق خودرو، ۳۴ مورد حریق علفزار و ضایعات، ۱۲ مورد قفل درب و محبوس شدن افراد در منزل مسکونی و آسانسور، ۴ مورد گیر‌کردن حلقه انگشتری ، ۶ مورد رها‌سازی حیوانات محبوس شده ، ۲ مورد بازدید ایمنی، یک مورد استقرار خودرویی، یک مورد سقوط خودرو، یک مورد ریزش آوار و یک مورد خدمات ایمنی بوده است.

شهرام مومنی در پایان افزود: آتش زدن علفزارها و کاه و کلش بواسطه بی‌توجهی برخی شهروندان جهت پاکسازی محل، در بسیاری از موارد با سرایت به اماکن و منازل مسکونی همجوار خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد‌گذاشت.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و پیشگیری از بروز آلودگی و همچنین سرایت آتش به منازل مسکونی نسبت به هرس کردن به موقع علفزارها در نزدیکی منازل مسکونی بخصوص دیوارهای عایق شده اقدام کرده و به شدت از آتش زدن علفزارها، کاه و کلش جلوگیری کنند تا شاهد خسارات ناشی از این گونه آتش سوزی‌ها نباشیم./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز