خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد ؛

توجه به مسئولیت اجتماعی زمینه‌ساز جامعه سالم است/ پیشگیری بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۱۵۱

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری با تاکید اینکه این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر است گفت:شعار ما در سالروز جهانی مواد مخدر توجه به مسئولیت اجتماعی است زیرا این موضوع زمینه‌ساز جامعه سالم خواهد بود.

سید قدیر مرتضوی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:  مبارزه با مواد مخدر در اقصی نقاط دنیا وجود دارد و قابل انکار نیست و باید نهادهای مسئول فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد  برای آگاه‌سازی مردم در این راستا با جدیت بیشتری راه را دنبال کنند.

مرتضوی افزود: موضوع کارآفرینی بهبود یافتگان ازجمله  اقدامات مهم اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و باید با متحول ساختن  نگرش و نگاه بدبینانه نسبت به این قشر و خانواده‌های آنان در جامعه، دامنه آسیب‌های اجتماعی آن را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر موثرترین راهبرد جهت مقابله با اعتیاد و مواد مخدر است افزود: برخورد با خرده فروشان، شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده، پذیرش 13500 مددجوی اعتیاد و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد از جمله اهدافی است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه محقق شده‌ است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری امحای حدود 450 کیلوگرم مواد مخدر، اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در شهرستان‌های استان، برگزاری نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و همایش‌های گفتمان‌سازی مبارزه با مواد مخدر، توزیع پکیج‌های پیشگیری از اعتیاد و برگزاری مسابقات پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را از جمله برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر خواند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسئولیت اجتماعی زمینه‌ساز جامعه سالم خواهد بود، گفت: شعار استان در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز همین خواهد بود؛ چرا که معتقدیم هر کس در هر جا و مکانی بتواند از جامعه هدف مراقبت و آموزش‌های لازم را ارائه کند، ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز