خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس:

با تقویت‌ باورهای دینی می‌توان معضل اجتماعی اعتیاد را در جامعه کم رنگ کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۴۲۵

باتقویت‌ باورهای دینی و از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم می‌توان معضل اجتماعی اعتیاد را در جامعه کم رنگ کرد و نقش مؤثری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت روحانیون در پیشگیری و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، گفت: با تقویت‌ باورهای دینی و از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم می‌توان معضل اجتماعی اعتیاد را در جامعه کم رنگ کرد و نقش مؤثری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در جلسه مشترک کمیته‌های فرهنگی و پیشگیری و توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد، رابطه معنادار و با ثباتی بین معنویت و سلامت افراد وجود دارد.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به باورهای مذهبی و فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی و در مقابل گرایش به ارزش‌های مادی و ظاهری یکی از عوامل مهمی است که شاید بتوان گفت در کنار عدم کنترل والدین باعثایجاد انواع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد، بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس افزود: مذهب به زندگی فرد جهت می‌دهد و از او به هنگام فشارهای روانی روزمره حمایت می‌کند و می‌تواند عاملی بازدارنده در برابر آسیب‌های اجتماعی خصوصاٌ پدیده شوم مواد مخدر باشد.

ابراهیمی در ادامه بر نقش روحانیون در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت روحانیون معزز یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بوده و می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم نقش مؤثری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در پایان از دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری خصوصاٌ سازمان تبلیغات اسلامی استان بلحاظ همکاری و تعامل موثر با دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: قطعاٌ با برنامه‌ریزی مدون در سازمان تبلیغات اسلامی می‌توان موضوعاتی از قبیل مضرات مواد مخدر، اهمیت سلامت جسم و روح، شیوه‌های پیشگیری از اعتیاد و مشکلات رفتاری و همچنین شیوه‌های زندگی سالم از منظر اسلام را از طریق روحانیون و مبلغین در سطح جامعه گسترش و مخاطبین خود را در این زمینه‌ها آگاه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز