خبرگزاری کار ایران

فرماندار قروه مطرح کرد:

نشاط جامعه در گرو احیا سنت‌ها و ورزش‌های بومی و محلی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۸۴۶

فرماندار قروه با اشاره به اینکه احیای سنت ها و ورزش های بومی و محلی نشاط جامعه را فراهم می کند، گفت: یکی از دغدغه هایی که در جامعه در بحث افسردگی وجود دارد فراموش کردن این امر مهم است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی افزود: ورزش های سالم و فرهنگ سنتی و بومی در جامعه فراموش شده است و احیای آن ها با یک روز برنامه در طول سال احیاء نمی شود بلکه باید به صورت یک موضوع مستمر در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی ورزش‌های بومی و محلی ما به فراموشی سپرده شده و احیاء شدن آنها یعنی احیای سنت‌ها، باورها و فرهنگ غنی ایران که خدمت بزرگی به فرهنگ کشورمان خواهد کرد و برای آینده هم رونق فرهنگی به دنبال دارد.

کولانی اظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که برخی از جهانی شدن دارند این است اگر نتوانیم سنت ها و ارزش های کهن جامعه را در کنار جهانی شدن حفظ کنیم جهانی شدن آن را می بلعد.

فرماندار قروه اضافه کرد: باید به عنوان یک اصل مهم ارزش ها و سنت های بومی و محلی را در جامعه احیاء کرد.

وی با تاکید به اینکه آنچه آسیب های اجتماعی جوانان را مورد هجمه قرار داده است شکاف بین خانواده ها و فرزندان است گفت: عدم تحرک و بی توجهی به بازی های بومی و محلی و درگیر شدن با بازی های اینترنتی و فضای مجازی باعث بسیاری از بیماری ها در نوجوانان و جوانان شده است.

کولانی ادامه داد: باید در قالب بازی های کامپیوتری و فرمت های جدید بازی های بومی و محلی را جایگزین بازی های خارجی کرد تا هیجانات بچه ها تخلیه شود.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه احیای سنت ها و ورزش های بومی و محلی نشاط جامعه را فراهم می کند گفت: یکی از دغدغه هایی که در جامعه در بحث افسردگی وجود دارد فراموش کردن این امر مهم است.

وی با بیان اینکه خیرین ورزش یار یکی از حلقه های مفقوده در جامعه هستند افزود: همان طور که برای مدرسه سازی در سطح شهرستان فرهنگسازی شده است و مدرسه به عنوان یک موضوع سخت افزاری است اگر مقدمات نرم افزاری فراهم نشود مدرسه فقط به عنوان یک سرپناه خواهد بود.

وی با بیان اینکه امکان ورود بسیاری از جوانان به ورزش وجود ندارد، گفت: باید در این زمینه خیرین ورود پیدا کنند و فرهنگسازی و توجیه شرایط می تواند در این امر اثربخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز