خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

پایین بودن نشاط در جامعه از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۲۳۲

وزیر کشور با تاکید براینکه یکی از دلایل عمده بروز آسیب‌های اجتماعی، پایین بودن نشاط در فضای آموزشی و فرهنگی استٰ؛ گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که جوانان اوقات فراغت همراه با پویایی و شادابی کمی دارند، از این رو بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذارنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در هفتادو چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع اوقات فراغت گفت: اینکه مسئله اوقات فراغت همواره در تابستان بیشتر مطرح می‌‌شود، این است که در این ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را داریم.

وی گزارشی که دستگاه‌ها درباره برنامه اوقات فراغت ارائه کرده‌اند را خوب توصیف و ابراز امیدواری کرد؛ این برنامه‌ها اجرایی شود.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارشی که از سوی مسئولان صدا و سیما ارائه شد، تاکید کرد: در این گزارش به مسئله سن و سال مخاطبان اشاره شد که درباره این مسئله باید کاری شود تا در عین اینکه ابعاد سرگرمی و تفریحی را تامین می‌کنیم، به جنبه‌های این چنینی نیز توجه شود.

وزیر کشور تاکید کرد: گزارش‌هایی که ارائه شد؛ نشان می‌دهد که دستگاه‌ها برنامه‌های آموزشی، علمی،‌ تفریحی، سیاحتی،‌ گردشگری و زیارتی را در نظر گرفته‌اند، اما مسئله این است که ما باید به عنوان دستگاه اجرایی تسهیلاتی را برای خانواده‌ها فراهم کنیم تا افراد با استفاده از این تسهیلات از این امکانات استفاده کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به باز بودن فضای ورزشی مدارس و آموزشگاه‌ها در ایام تعطیل و تابستان گفت: اگر بخواهیم از ظرفیت خود مردم نیز در این زمینه استفاده کنیم، خوب است. خیلی از مردم با فرهنگ مردم شهرهای دیگر آشنا نیستند، اگر بتوان اردوها و تورهای سیاحتی و گردشگری را با قیمت مناسب برای خانواده‌ها فراهم کرد، کار مناسبی انجام شده است.

وی گفت: دغدغه‌ای که ما در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم، ایجاد نشاط اجتماعی برای افراد جامعه است، باید نشاط اجتماعی را فراهم کنیم. نباید همیشه نگاه ما همراه با تذکر باشد، چرا که خود جامعه به نوعی کنترل‌کننده است و اصول را رعایت می‌کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ایجاد حس نشاط اجتماعی قابل قبول برای جوانان لازم و ضروری است.

به گفته وی گرچه سیاستگذار و برنامه‌ریز در حوزه جوانان شورای عالی جوانان است، اما همه دستگاه‌ها باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: در فضای تابستان می‌توان جریان‌های رقابتی زیادی را بین جوانان ایجاد کرد و در این زمینه باید تلاش شود تا ضمن ایجاد یک فضای رقابتی در بین جوانان نشاط و شادابی را نیز برای آنها  فراهم کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به فرا رسیدن  ماه مبارک رمضان گفت:‌ ما همه مشتاقیم که در این ماه توفیق انجام اعمال را پیدا کنیم. برای اینکه جامعه با این فضای خوب همراه باشد، باید آسیب‌شناسی لازم انجام شود و دستگاه‌ها در جهت رفع آسیب‌ها اقدام کنند.

وی با تاکیدبر اینکه شئونات ماه مبارک رمضان باید رعایت شود، افزود: وظیفه اصلی در این زمینه برعهده صدا و سیما است و این سازمان باید در این زمینه به مردم اطلاع‌رسانی مناسبی انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز