خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر کشور بر پرهیز از انجام اقدامات کلیشه‌ای در حوزه زنان

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۴۷

ما اکنون با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و زنان می‌توانند در حل این معضلات اجتماعی مشارکت خوبی داشته باشند.

وزیر کشور گفت: باید از انجام اقدامات انجام کلیشه‌ای در حوزه زنان بپرهیزیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست مشترک خود با مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه‌ها گفت: تاکنون مشکلاتی که دفاتر امور زنان و خانواده استانها مطرح کرده‌اند، قابل حل بوده و در مورد بودجه این دفاتر نیز با وجود اینکه بودجه استانها مستقل است، اما در صورتی که پروژه و برنامه‌ای از سوی این دفاتر به صورت مشخص و تعریف شده مطرح شود، وزارت کشور حتما کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه زنان نباید تحت تاثیر برخی تبلیغات و اندیشه‌های نادرست قرار بگیرد، بلکه باید در این زمینه به آموزه‌ها و رفتارهای دینی توجه داشت.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: در صحبت‌های امام، رهبری و مراجع و همچنین فرهنگ ایرانی مسائل مربوط به زنان به خوبی مطرح شده و از این علائم و نشانه‌ها می توان راه را پیدا کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه وظیفه دفاتر بانوان امور استان‌ها همانند وزارت کشور وظیفه‌ای ستادی و هماهنگ کننده است، گفت: شناسایی ظرفیت امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی مختلف و هماهنگی آنها می‌تواند، در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی و اجتماعی بسیار موثر باشد.

رحمانی‌فضلی با تاکید براینکه مشاورین امور زنان و خانواده باید قدرت تحلیل موضوعات مرتبط با جامعه زنان را داشته باشند، گفت: مشاورین امور زنان باید تمامی مسائل مختلف جامعه را رصد کنند تا شناخت و بینش درستی داشته باشند و از قدرت تحلیل خوبی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور حاکمیتی‌ترین دستگاه کشور است، گفت: ما باید از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی اقتصادی استفاده کنیم، در حال حاضر با وجود اینکه با مشکلاتی همچون تحریم و پایین آمدن قیمت نفت روبرو هستیم آن طور که مقام معظم رهبری گفته‌اند باید اقتصاد مقاومتی را پیش بگیریم که ۵۰ درصد تحقق آن برعهده زنان است، همچنین در حوزه انتخابات هم ۵۰ درصد رای دهندگان، رای گیرنده‌ها و هدایت کننده‌ها زنان هستند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: ما اکنون با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و زنان می توانند در حل این معضلات اجتماعی مشارکت خوبی داشته باشند.

وی در پایان بر ضرورت جلوگیری از انجام موازی‌کاری و اقدامات کلیشه ای در حوزه زنان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز