خبرگزاری کار ایران

معاون حوزه هنری لرستان خبر داد:

چاپ دوم کتاب بلدچی روانه بازار شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۰۳۳

مجموعه چهارجلدی کتاب بلدچی که به قلم اسماعیل سپه وند نگاشته شده است، توسط انتشارات سوره مهر با محوریت خاطرات رزمندگان لرستانی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تولید مجموعه بلدچی از سال 1392 در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان آغاز و طی سه سال در قالب مجموعه ای چهار جلدی تدوین شد.

نویسنده خوش ذوق این کتاب اسماعیل سپه وند خود از نیروهای عملیات اطلاعات و یگان های رزمی استان لرستان در زمان جنگ بوده است. این مجموعه کتاب خاطرات از نزدیک لمس شدۀ وی از کودکی تا اکنون بعد از جنگ است. همچنین ویراستاری این کتاب را احمد بیرانوند نویسنده و منتقد لرستانی به عهده داشته است.

رئیس حوزه هنری در پیشگفتار این کتاب چنین نوشته است: اکثر ما می دانیم در جنگ چه چیزهایی از دست می رود اما آن چه نمی دانیم آن است که چه چیزهایی از این رویداد ناگزیر به دست می آید. آن چه از این رویداد به دست می آید در واقع سرمایه گرانبهایی است که می تواند نقشه راه را در مسیرهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی ترسیم کند به شرط آنکه اولا فراموش نشود ثانیا به درستی ثبت شود و ثالثا به خوبی از آن استفاده شود.

محمد حسین امیدی پور در ادامه می گوید: بلدچی از نخستین روایت های ادبی بلند از حماسه های دفاع مقدس در استان لرستان به شمار می رود واین روایت حماسه از زبان کسانی است که حرف هایی برای گفتن دارند.

سامان سپه وند معاونت فرهنگی هنری حوزه هنری خرم آباد نیز معتقد است: نویسنده در کتابش به پژوهش دقیقی از وقایع جنگی پرداخته است و همچنین با شرح جزئیات ریز و درشت و روایت دقیق و پیوسته ساختاری متفاوت خلق کرده است که به جرأت می توان این کتاب را از جنس دایرةالمعارف جنگی دانست و به دلیل رئالیسم خاصی که در کار وجود دارد به مخاطب تصویر درست و واقعی از روزهای جنگ ارئه می دهد و همین امر باعث ایجاد پل ارتباطی بین مخاطب و کتاب بلدچی شده است. این کتاب می تواند پشتوانه و حافظه تاریخی هشت سال دفاع مقدس باشد.

برگرفته از مقدمه بلدچی:

 «به دخترم گفتم:

من گریه کردن را بلد نیستم، فقط مسیر را بلدم .

کار بلدچی همین است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز