خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری ۳۷۵۰ میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: ۳۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان سرمایه‌گذاری شده است .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری لرستان، مهرداد غضنفری در حاشیه دومین همایش تقدیر از واحدهای برتر رعایت حقوق مصرف کنندگان استان با بیان اینکه مبنای حرکت ما در کشور شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است، اظهار کرد: مفتخریم لرستان از ابتدای دولت تدبیر و امید در میدان اقدام و در مسیر عمل به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حرکت را آغاز کرده است .
 
وی با اشاره به اینکه سند اقتصاد مقاومتی لرستان با برنامه‌های کوتاه و بلند مدت تعریف شده است، ادامه داد: ظرفیت‌های طبیعی و انسانی لرستان پایه‌گذار و عامل اصلی انتخاب استان به عنوان یکی از ۳ استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور بود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به اینکه برای پیشرفت لرستان سالانه باید بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود، عنوان کرد: تاکنون ۱۴۰ ظرفیت راکد استان که از مدار خارج شده بود وارد مدار تولید شده که نمونه بارز این واحدها کشت و صنعت لرستان، کارخانه فولاد ازنا و آب معدنی گهر هستند .
 
غضنفری تصریح کرد: امسال از ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتباری که برای سند اشتغال استان پیش‌بینی شده بود تاکنون ۳۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان سرمایه‌گذاری شده است .
 
وی با اشاره به اینکه در پایان دولت دهم ۱۱۳ هزار بیکار رسمی در لرستان تحویل دولت یازدهم شد، یادآورشد: امسال بالغ بر ۲۲ هزار شغل در مسیر سرمایه‌گذاری در سند اشتغال با رویکرد درست موجود ایجاد شده که کار بزرگی است .
 
غضنفری با بیان اینکه در شرایط بعد از برجام به بازار بین‌المللی متصل شده‌ایم، افزود: تولیدکنندگان باید برای افزایش بهره‌وری و همچنین رقابت محصولش در دنیای خارج کیفیت را بالا ببرد .
 
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان در تولید محصول باید خلاقیت و نوآوری داشته باشند، تصریح کرد: باید خدمات پس از فروش پاسخگوی نیاز مصرف کننده باشد و همچنین تولیدکنندگان برای استفاده از بازار داخل قیمتی را بر روی کالای باکیفیت قرار دهند که در بازار کشش داشته باشد.

کد خبر : ۴۶۷۲۶۵