خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد:

آغاز اجرای طرح افزایش ایمنی موتورسواران و عابران پیاده در 50 روستای گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۴۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: فاز نخست مرحله اجرای طرح افزایش ایمنی موتور سواران و عابران پیاده در استان گیلان با تحت پوشش قرار دادن 50 روستای استان گیلان امروز آغاز شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: موتورسواران و عابران پیاده یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های فعال در ترافیک استان گیلان هستند.

وی افزود: متاسفانه حدود دو سوم از کل آمار فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی استان گیلان مربوط به عابرین و راکبین موتور سیکلت است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در راستای ارتقا ایمنی تردد کاربران جاده ای بویژه گروه‌های در معرض خطر، از سال 91 اقدام به برگزاری مستمر طرح آموزش ایمنی تردد عابرین پیاده و موتور سواران کرده که فاز نخست نهمین مرحله آن در 10 نقطه استان با تحت پوشش قرار دادن 50 روستای شهرستان‌های رشت- ماسال- لاهیجان- فومن- رودسر و املش از امروز(16 اسفند ماه ) آغاز شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور را آشنا کردن عابرین پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده ها، آموزش مقرارات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده های استان ،افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات برشمرده و افزود: تاکنون بیش از 600 روستای استان گیلان تحت پوشش طرح آموزش موتورسواران و عابر پیاده قرار گرفتند.

وی در خصوص نحوه اجرایی طرح گفت: آموزش مفاهیم ساده و اولیه نحوه تردد ایمن با بهره گیری از زبان هنر و طنز، اهدای‌کلاه ایمنی و برچسب‌های شبرنگ به موتورسواران و نیز اهدای‌هدایا به خانواده‌ها از دیگر مواردی است که طی برگزاری این طرح مورد اجرا قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز