خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز شهدا انجام می‌شود؛

تجلیل از 1000 مادر و همسر شهید شهرستان ری

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۶۸

به مناسبت روز شهدا، از هزار تن از مادران و همسران شهدای شهرستان ری در روز 21 اسفند تجلیل می شود.

به گزارش ایلنا، حسین نصراله در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته بزرگداشت شهید از 16 اسفند آغاز می شود، گفت: تلاش کرده ایم تا روز 22 اسفند را که همزمان با تشکیل بنیاد شهید به فرمان حضرت امام(ره) است را به عنوان روز شهید در میان آحاد جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه این روز بزرگ در میان حدود 35 درصد مردم جامعه شناخته شده است افزود: تلاش می‌شود تا روز شهید امسال بیشتر ترویج شود تا شناخت مردم از این روز ارزشی که سه سال پیش نامگذاری شد به 50 درصد برسد.

نصراله با بیان اینکه برای بزرگداشت هفته شهید 22 برنامه در شهرستان ری در نظر گرفته شده است افزود: علاوه بر غرس هزار درخت به یاد هزار شهید، دیدار دانش آموزان از موزه بنیاد شهید، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری‌مراسم بزرگداشت شهدا در مساجد با همکاری شهرداری و اعزام 600 نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.

وی گفت: تجلیل از 30 دانشجوی برتر و ایثارگر دانشگاه ولیعصر در کیانشهر، اعزام دانشجویان دختر دانشگاه آزاد ری به مشهد مقدس، مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران ورزشکار از دیگر برنامه هایی است که در این هفته انجام می گیرد.

به گفته نصراله زنگ ایثار در اولین روز از هفته بزرگداشت شهدا در یکی از مدارس شاهد شهرری به صدا در می آید ضمن اینکه برگزاری مراسم دعای کمیل در آستان امامزاده ابوالحسن(ع)، غبارروبی مزار شهدای گمنام در فرهنگسرای ولا، برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به نفرات برتر و غبارروبی قطعه 52 بهشت زهرا توسط بسیجیان و تجلیل از هزار مادر و همسر شهید از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت شهدا است.

وی گفت: تجلیل از 5 مسجد برتر شهرری که مروج فرهنگ ایثار و شهادت بوده اند و همچنین مراسم تجلیل از هزار مادر و همسر شهید در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و همچنین تجلیل از مادران سه شهید، دو شهید و تک فرزند ذکور از دیگر برنامه های تکریم هفته شهید در شهرستان ری است.

حسین نصراله در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار فضای گسترده ای برای ترویج دارد افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند چندین دهه می توان پیرامون این فرهنگ می توان تولیدات و کار فرهنگی و اجتماعی کرد.

وی با بیان اینکه شهدا افرادی عادی و از اقشار مختلف مردم بودند گفت: برخی از شهدا حتی دارای سوابق خوبی نبودند اما با حضور در دفاع مقدس و درک فضای معنوی و الهی آن و همچنین شناخت رهبر کبیر انقلاب شیفته این مکتب شده و عاقبت مبارکی چون شهادت داشتند.

نصراله گفت: حدود 85 درصد از شهدا امام را فقط در تلویزیون دیده بودند اما چنان شیفته شخصیت و منش ایشان شدند که با حضور در دفاع مقدس و دفاع از کیان کشور به اسطوره های ملت ایران تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه منش و رفتار خانواده شهدا همواره درس آموز و الهام بخش بوده است گفت: رفتار و کردار خانواده شهدا در مواجهه با شهادت فرزندانشان باعث شد تا تلخی جنگ به خاطراتی شیرین برای ملت ایران تبدیل شود و همه بدانیم که وقتی جنگ با رویه خشن خود با ارزشهای انسانی و الهی مخلوط شود به نعمتی برای جامعه اسلامی تبدیل می شود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز