خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله ری شهری صورت گرفت؛

برگزاری آیین درختکاری در امامزاده ابوالحسن(ع)

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۱۶

همزمان با روز 15 اسفند، آیین درختکاری با حضور آیت الله محمد محمدی ری شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری در آستان امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، در این مراسم که حشمت الله پورمهدوی، بخشدار مرکزی شهرستان ری و مهندس سید احمد صفوی، شهردارمنطقه 20 نیز حضور داشتند، تعدادی اصل نهال در حیاط این آستان، غرس شد.

سعید کریمی، مدیر آستان امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران، کاشت نهال در این آستان را با هدف ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و احیای محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است. تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

 وی افزود: در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته اند به گونه ای که حضرت علی (علیه السلام) در مدینه باغ‌های خرمای فراوانی به وجود آورد و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد.

مدیر آستان امامزاده ابوالحسن (ع) تاکید کرد: وظیفه تک تک ما در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، و همچنین توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی به شمار می آید.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز