خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین پیشنهاد داد:

استفاده از دستاوردهای صنعتی گیلان برای افزایش تعاملات تجاری با اوکراین

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۷۷۹

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در سفر به گیلان، از توانمندی های تولیدی و صنعتی شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد بهشتی منفرد در جریان سفر به گیلان و بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعتی شرکت ایران رادیاتور و داروسازی سبحان انکولوژی بر لزوم توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی ایران و اوکراین تاکید کرد.

وی با بیان نقش استان گیلان به عنوان استانی مرزی با قابلیت‌های فراوان تجاری و صنعتی در افزایش تعاملات خارجی گفت: با توجه به مناسبات احترام متقابل و روابط دوستانه بین ایران و کشور اوکراین، باید در راستای حفظ منافع ملی دو کشور از ظرفیت‌های موجود برای افزایش میزان همکاری‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، صنعتی، سیاسی و فرهنگی به نحو بهینه‌ای استفاده کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین افزود: این کشور دومین کشور بزرگ اروپایی از نظر وسعت با دارا بودن بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت است و علاوه بر وجود ظرفیت‌های خوب تجاری در این کشور، به واسطه نزدیکی به اروپا می‌تواند نقش برجسته‌ای را در افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی ایران با این قاره ایفا کند.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی گیلان مطابق با استانداردهای بین المللی تصریح کرد: خوشبختانه سران ارشد کشور اوکراین نظر بسیار مثبتی در تقویت مناسبات اقتصادی با ایران دارند از این رو می‌بایست از فرصت موجود به عنوان نقطه عطفی در روابط دوجانبه و تقویت و گسترش همکاری‌ها بهره گیریم.

بهشتی از تقاضای بازار اوکراین از تولیدات شرکت‌های صنعتی گیلان به ویژه در بخش تولیدات تجهیزات گرمایشی و داروهای ضدسرطانی خبر داد و افزود: با توجه به کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب تولیدات صنعتی گیلان شرایط ویژه‌ای برای صادرات کالاهای صنعتی این استان به کشور اوکراین فراهم است.

وی ابراز امیدواری کرد: ضمن پیگیری موضوع گسترش روابط تجاری و اقتصادی با اوکراین، رایزنی‌های موثری برای ایجاد و افزایش روابط تجاری با کشورهای مولداوی، رومانی، لهستان و مجارستان نیز ایجاد کند.

 در این بازدید رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: این استان ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف صنایع دارویی، صنایع فولادی، صنایع غذایی، صنایع سلولزی دارد

علی منتظری با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان تصریح کرد: در راستای توسعه صنعتی در شاخه‌های متنوع تولیدی، علاوه بر فعالیت واحدهای عظیم صنعتی در گیلان، واحدهای صنعتی جدید و شاخص با توان رقابت با بازارهای اروپایی نیز در استان در حال راه اندازی است و تمامی شرایط نشانگر توانمندی گیلان در تامین نیاز بازارهای صادراتی مطابق با استانداردهای بین المللی است.

گفتنی است در جریان این سفر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین از واحدهای صنعتی ایران رادیاتور تولیدکننده انواع رادیاتورهای آلومینومی، مشعل‌های حرارت مرکزی، لوله‌های چند لایه، پکیج شوفاژ دیواری و رادیاتورهای فولادی و نیز شرکت داروسازی سبحان انکولوژی تولید کننده انواع داروهای تزریقی و خوراکی ضدسرطانی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز