خبرگزاری کار ایران

عیسی منصوری خبرداد:

سهم ۸۰ درصدی زنان در اشتغال کشور/ تسهیلات به‌تنهایی نمی‌تواند موجب تثبیت اشتغال شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۶۸۲

معاون توسعه کارآفرینی وزیر کار به اشتغال روبه رشد زنان در کشور اشاره کرد و گفت: زنان سهم ۸۰ درصدی در اشتغال کشور دارند.

به گزارش خبرنگار از زنجان، عیسی منصوری امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی استان زنجان ایجاب می‌کند تا جریان کار استان مشخص شود.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جریان نیروی کار در درون بخش‌ها، فصول مختلف، سهم نیروی غیررسمی و جریان نیروی فارغ التحصیل مورد بررسی قرار گیرد، افزود: لازم است تنها به اعداد و رقم های رسمی اکتفا نکنیم.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه علاوه بر کمیت اشتغال به کیفیت اشتغال و وضعیت اقتصاد منطقه توجه شود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به عنوان نقطه عطف اقتصاد کشور فرصت مناسبی برای شکل گیری اقتصاد بهتر فراهم کرده است.

منصوری خاطرنشان کرد: تمایل جامعه به فعالیت اقتصادی در سه سال گذشته افزایش یافته به گونه‌ای که سالانه یک میلیون نفر به جمعیت فعال جامعه افزوده شده ولی 700 هزار اشتغال ایجاد شده است.

این مقام مسوول بااشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی از 37 درصد به 40 درصد رسیده، گفت: سهم زنان در جمعیت نیروی کار بالاست.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در 6 ماهه نخست امسال زنان سهم 80 درصدی از اشتغال کشور را بردوش دارند.

منصوری با اشاره به اینکه 48 درصد اشتغال کشور به اشتغال غیررسمی اختصاص دارد، گفت: عدم رضایت افراد از شغل به دلیل مرتبط نبودن شغل با تحصیلات دانشگاهی است.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار جهت‌گیری درست در استان‌ها شد، گفت: در همین زمینه پروژه‌هایی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه 540 هزار نفر در بخش پوشاک کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از 14 میلیارد دلار مصرف پوشاک کشور 4 تا 8 میلیارد دلار در بخش قاچاق پوشاک صرف شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه افرادی که نقش کارگزار اشتغال استان ایفای نقش می‌کنند، آموزش ببیند تا بتوانند نیاز استان را تشخیص دهند، ادامه داد: در این راستا برنامه عمل مشترک بر مبنای نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی تعیین شود.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال با تسهیلات میسر نمی‌شود، افزود: به عنوان مجری سیاست‌ها نباید به تامین مالی بسنده کنیم، رصد، سیاست‌گذاری، آموزش را کنار این رسالت  برعهده داریم و باید جهت‌گیری‌های مالی را تعیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند موجب تثبیت اشتغال شود، خاطرنشان کرد: استان زنجان در بخش کشاورزی خوب درخشیده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه صنعت استان زنجان پایداری خود را حفظ کرده، گفت: موقعیت جغرافیایی استان زنجان و نزدیکی به استان‌های اصلی موجب جذب سرمایه‌گذار به استان می‌شود.

به گفته منصوری در برنامه ششم توسعه رشد کشاورزی 6 درصد لحاظ شده بوده که به هشت درصد رسیده است.

 وی در پایان با بیان اینکه کارآفرینی وابسته به تمدن و جغرافیاست و زنجان از استان‌هایی است که سبقه خوبی در کارآفرینی دارد، خاطرنشان کرد: این مجموعه آمادگی خود برای اجرای طرح تکاپو در استان را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز