خبرگزاری کار ایران

عیسی منصوری:

رونق اقتصادی، کارآفرینی و اقتصاد منطقه در اشتغال پایدار موثر است /اجرای طرح گذر از کلاس تا کار در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۶۷۳

معاون وزیر کار از اجرای طرح گذر از کلاس تا کار در راستای آموزش کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عیسی منصوری در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد:  کپسول مشخصی برای ایجاد اشتغال برای مناطق وجود ندارد از این‌رو کوشش می‌کنیم براساس داشته‌های هر منطقه به توسعه اشتغال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اقدام کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رونق اقتصادی، کارآفرینی و اقتصاد منطقه در اشتغال پایدار موثر است، گفت: توسعه اقتصاد منطقه در دراز مدت در دستور کار است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ تاریخی ظرفیت خوبی دارد، گفت: در کنار آن به لحاظ جغرافیایی قرار گرفتن در اتصال مناطق مختلف کشور و ارتباط نزدیک با مراکز صنعتی فرصت اقتصادی خوبی فراهم کرده است.

منصوری به توازن بخش کشاورزی، صنعت، خدمات در استان علی‌رغم ویژگی‌های کشور استان زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان به خوبی توانسته در حوزه اقتصادی تمام محدودیت‌ها را مدیریت کند ولی با وضعیت مطلوب فاصله دارد که با توافق مسوولان استان تلاش می شود وضعیت موجود را بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: برای توسعه مشاغل خانگی در گذشته تسهیلاتی ارائه می‌شد که منجر به نتیجه پایدار نمی‌شد، از این‌رو در حال حاضر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را تنظیم کردیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه قواعد قانونی و سیاستی کشور براساس صنعت کلاسیک و کسب و کار تنظیم شده که نیاز به اصلاحاتی در این زمینه است، گفت: در ارتباط با دستگاه‌های دولتی قوانینی را شروع کرده ایم.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح گذار از کلاس تا کار اشاره کرد و گفت: در این طرح با هماهنگی وزارت علوم، آموزش و پرورش، وزارت صنعت زمینه‌ای فراهم خواهد شد که در هنگام فارغ‌التحصیلی یک دانشجو، یک مهارت فارغ التحصیل شود.

وی همچنین از اجرای طرح کارورزی در 8 استان کشور خبر داد و گفت: در طرح تکاپو هم که توسعه و اشتغال پایدار استان‌ها مطرح است، دنبال کسب و کار جدید خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز