خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

کشف بیش از 3 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس این استان در سه عملیات هدفمند در جنوب استان، ضمن انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر، سه تن و ۶۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط‌ عمومی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، سردار حسین رحیمی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر، به دنبال اخبار دریافتی، از فعالیت‌های گسترده یک باند قاچاقچیان مسلح که با استفاده از خودروهای وانت اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر از نقاط مرزی به ارتفاعات این شهرستان می‌کردند، مطلع شدند.
 
رحیمی با اشاره به شناسایی اعضای این باند بزرگ توسط پلیس و رصد مداوم تحرکات این قاچاقچیان مسلح، گفت: پس از هفته‌ها اقدامات گسترده تخصصی و شبانه روزی مأموران پلیس، اعضای این باند در حالی که با استفاده از دو دستگاه وانت در حال جا‌به‌جایی مواد مخدر بودند، توسط یگان‌های عملیاتی و تکاوران پلیس شناسایی شده و تحت‌نظر قرار گرفتند که قاچاقچیان مسلح به محض ورود به کمین مأموران، با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.
 
وی به حدود یک ساعت درگیری مسلحانه و آتش پر حجم با قاچاقچیان مسلح اشاره کرد و افزود: در این عملیات، سوداگران مرگ که توان مقابله با مأموران را نداشتند در حالی که یکی از خودروهای آنها بر اثر اصابت گلوله دچار حریق شده بود، با به جا گذاشتن خودروهای خود و استفاده از ارتفاعات منطقه، متواری شدند.
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماموران در بازرسی از دو خودروی قاچاقچیان مسلح، دو تن و 334 کیلو تریاک، 19 کیلو هروئین و دو قبضه سلاح کلاش، سه تیغه خشاب و مقادیر متناوبی مهمات را کشف کردند.
 
رحیمی از اجرای یک عملیات موفق پلیسی دیگر خبر داد و گفت: در این عملیات هدفمند، مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در نتیجه اشراف اطلاعاتی، دو قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار را در حالی که با استفاده از یک دستگاه کامیون کشنده در حال جا به جایی مواد مخدر بودند، تحت نظر قرار دادند و در عملیاتی غافلگیرانه در ایستگاه بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) آنان را دستگیر و در بازرسی از این کامیون ، 832 کیلو هروئین را کشف کردند.
 
وی گفت: مأموران انتظامی شهرستان مهرستان نیز در راستای مبارزه مداوم با مواد مخدر از جابه جایی مقادیر متناوبی مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه خودرو تویوتا در منطقه "سربند" مطلع شده و بلافاصله با تحت نظر قرار دادن منطقه، خودرو تویوتا حامل مواد مخدر را که در منطقه رها شده بود، شناسایی کرده و در بازرسی از آن 450 کیلو تریاک را کشف کردند.

کد خبر : ۴۳۷۱۶۷