خبرگزاری کار ایران

دستگیری باند هشت نفره از قاچاقچیان اشیاء عتیقه و حفاران غیرمجاز در مهاباد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۴۰۱

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: یک باند هشت نفره از قاچاقچیان اشیاء عتیقه و حفاران غیر مجاز در این شهرستان دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مهاباد، «آرش شهابی» با اعلام این خبر گفت: یک باند هشت نفره از قاچاقچیان اشیاء عتیقه و حفاران غیر مجاز در شهرستان مهاباد دستگیر  و به مقامات قضائی تحویل داده شد

شهابی افزود: در پی گزارشات واصله،هشت نفر که در حال حفاری غیر مجاز و تخریب آثار تاریخی منطقه در ارتفاعات بخش مرکزی شهرستان بودند در یک عملیات غافلگیرانه و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت مهاباد و یگان میراث فرهنگی بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: حفاران غیر مجازدستگیر شده هیچگونه اشیا عتیقه ایی در حفاری‌های خود پیدا نکردند و تنها آثار باستانی را با هدف کشف عتیقه تخریب  کردند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد در رابطه با هویت این افراد گفت: افراد دستگیر شده از اهالی منطقه و شهرهای خارج از استان بودند که به همراه وسایل و ملزومات همراهشان از جمله: یک قبضه اسلحه شکاری، شش عدد فشنگ ساچمهای، دستگاه فلزیاب ، یک دستگاه خودرو  و ادوات و وسایل حفاری تحویل مقامات قضائی شدند.

وی در ادامه افزود: هر گونه حفاری به نیت کشف اشیای عتیقه در مناطق غیر تاریخی را جرم است و در همین ارتباط  اداره میراث فرهنگی شهرستان مهاباد به تشکیل انجمن های میراث فرهنگی در روستاهایی که آثار باستانی آنها در معرض تخریب هستند اقدام  کرده است.

شهابی خاطر نشان کرد: این انجمن ها متشکل از نمایندگان شورای روستا، دهیار روستا و معتمدین محل، جهت حفظ آثار باستانی و جلوگیری از دخل و تصرف روستاییان در اماکن تاریخی به منظور کشت و کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز