خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سازمان بازرسی با مدیران متخلف با قاطعیت برخورد خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۱۵۱

رئیس سازمان بازرسی کاشان با بیان اینکه سازمان بازرسی هیچگاه قصد مچ گیری از مدیران را ندارد و بیشتر می‌خواهد دست مدیران را بگیرد، افزود: اگر خدای ناکرده مدیری اصرار برتخلف داشته باشد سازمان بازرسی با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد.

«محمد دهقان» رئیس سازمان بازرسی شهرستان کاشان درگفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، پیشگیری از جرایم و تخلفات در ادارات دولتی و وابسته دولت را مهمترین وظیفه سازمان بازرسی کشور عنوان کرد .

وی تصریح کرد : محرز شدن جرم و انتقال پرونده متخلف به دادگستری جهت رسیدگی از دیگر وظایف این سازمان است.

رئیس سازمان بازرسی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل 174 قانون اساسی نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در ادارات دولتی را برعهده دارد، یادآور شد : درماده 2 قانون بازرسی کشور این سازمان می‌تواند در تمام ادارات دولتی و اداراتی که به نوعی وابسته به دولت هستند مانند شهرداری ها ، قوه قضاییه و دادگستری نظارت داشته باشد.

وی بازرسی‌های مستمر، موردی و فوق العاده را از دیگر وظایف سازمان بازرسی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: بازرسی‌های مستمر پس از تصویب در مراکز استان‌ها و مرکز کشور در طول سال در ادارات مورد نظر به مدت 10 الی 20 روز بازرسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دربازرسی های موردی بر اساس شکایات مردمی از ادارات و نهادهای دولتی و یا شکایاتی که به صورت اطلاعیه به سازمان واصل می شود بازرسی به عمل می آید، گفت : کلیه همشهریان عزیز کاشانی می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی و شماره تلفن 55583254  بازرسی  شهرستان کاشان انتقال و پیگیری کنند .

رئیس سازمان بازرسی شهرستان کاشان افزود: درصورتی که شکات بخواهند به عنوان شاکی خصوصی وارد شوند باید مشخصات خود را درسامانه سازمان بازرسی ثبت کنند ولی اگر بخواهند به صورت اطلاعیه وارد شوند نیازی به ثبت مشخصات شخصی ندارد و می‌توانند به عنوان اعلامیه وارد سامانه سازمان شوند درصورتی که اظهارات آنها صحت داشته باشد رسیدگی لازم به عمل خواهد آمد.

دهقان یادآوری کرد: دربازرسی های فوق العاده ، مقام معظم رهبری ، روسای سه قوه ، وزرای مربوطه و رئیس سازمان بازرسی کشور می توانند درخواست بازرسی کنند.

دهقان از ارجاع شکایت‌های موردی در زمینه‌های تخلفات مالی از ادارات دولتی به سازمان بازرسی شهرستان کاشان طی چند ماه گذشته خبرداد و گفت : پرونده‌های تخلفات بعضی از ادارات دولتی شهرستان‌های کاشان ، آران و بیدگل و نطنز که قبلا در سازمان بازرسی استان اصفهان وجود داشته جهت رسیدگی به سازمان بازرسی این شهرستان ارجاع شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز