خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان خبرداد:

برنامه‌های فرهنگی ویژه نوروز در باغ تاریخی‌فین‌کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۸۰۲

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از اجرای برنامه های فرهنگی ویژه نوروز 95 در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان،محسن جاوری با اعلام این خبر افزود: بیش از 60 نفر نیروی انسانی در قالب مراقبین یگان حفاظت، راهنمایان نوروزی، بخش کارشناسی و پشتیبانی از 28 اسفند ماه به صورت دو شیفت، تا پایان تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی در باغ تاریخی فین هستند.

 محسن جاوری اظهار داشت: شکی نیست که مجموعه باغ تاریخی فین به عنوان قطب گردشگری کاشان محسوب می شود و باید در کنار برنامه ریزی های مناسب، در جهت رفع نیازهای گردشگران و استقبال شایسته از هموطنان، تلاش کرد. از این رو  برنامه ریزی منسجم، تهیه امکانات و تجهیزات لازم برای مسافران، همه ساله در دستور کار متولیان امر قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن 9 کمیته در ایام نوروز اظهار داشت: برنامه ریزی حفاظتی و مرمتی، برنامه های فرهنگی و برنامه های تبلیغاتی و محیطی، از جمله محورهای فعالیت های این کمیته‌ها  به شمار می رود.

 سرپرست پایگاه میراث جهانی باغ تاریخی فین در ادامه از مرمت های اضطراری و اصولی در  مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد و اذعان داشت:مرمت کف فرش ها و سنگ فرش ها، مرمت و اجرای کاهگل بدنه های داخلی، مرمت سر در باغ فین به همراه نورپزدازی، مرمت های اضطراری حمام های باغ فین، مرمت اتاق های اطراف کتابخانه جهت برپایی نمایشگاه های فرهنگی و مرمت و اصلاح  کاهگل بدنه های بیرونی باغ فین رامی توان از جمله آمادگی های این مجموعه جهانی جهت استقبال از  نوروز برشمرد.

سمیه فرهادی برپایی نمایشگاه عکس از زندگینامه امیرکبیر، اجرای برنامه پرده خوانی داستان زندگی امیرکبیر به همت موزه اسباب بازی و عروسک کاشان، برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، برپایی ایستگاه سلامت و طب سنتی رایگان، برپایی نمایشگاه عکس کاشان شناسی، برپایی عکاسخانه سنتی، برپایی نمایشگاه کتاب کاشان شناسی،استقرار هلال احمر،اقامه نماز جماعت ظهر و عصر،چیدمان سفره هفت سین سنتی توسط جامعه نابینایان کاشان در مرکز کوشک صفوی، برپایی ایستگاه نقاشی مهربان ترین بابای دنیا با محوریت امام زمان(عج) و بهار، ویژه کودک و نوجوانان به همت جامعه مهدویت کاشان را از جمله برنامه های فرهنگی نوروز 95  در باغ تاریخی فین برشمرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ تاریخی فین با اشاره به حجم بالای حضور گردشگر در ایام نوروز در باغ فین، اظهار داشت: هر ساله و به ویژه در ایام نوروز، جمعیتی در حدود نیم میلیون نفر از باغ تاریخی فین بازدید می کند که این حجم بالا، نیازمند تدابیری در راستای مدیریت بازدید است.

فرهادی اظهار امیدواری کرد چشم انداز برنامه های آینده باغ فین بتواند با دستیابی به استانداردهای بین المللی، بازدید از باغ فین را سامان دهی کند.

  مدیر پایگاه میراث جهانی باغ تاریخی خاطر نشان کرد: پایگاه میراث جهانی باغ فین سعی دارد با همکاری هایی که با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان انجام گردیده است، میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز