خبرگزاری کار ایران

پاسخ فرماندار ری به اظهارات اخیر چمران:

رای خود را از مردم ری دارید، به قانون تمکین کنید!

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۱۴

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری به اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پاسخ داد و خواستار تعیین تکلیف جایگاه مردم شهرری و رای آنان در این شورا شد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران چندی پیش در گفتگویی گفته بود درخواست فرمانداری ری مبنی بر تغییر نام شورای شهر تهران به شورای تهران، ری و تجریش، عقلانی نیست.

دکتر هدایت الله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این رابطه اظهار داشت: آقای چمران در این مصاحبه به جای تمکین به قانون و رعایت حقوق قانونی‌مردم شهر ری، اینجانب را به علت پیگیری حقوق اساسی مردم شهرری متهم به الفاظی نموده اند که قابل بیان نیست و بنده از این مصاحبه ایشان بسیار متاسف شدم.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: اینجانب و مردم شریف شهر ری از رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش انتظاری خارج از قانون نداشتیم بلکه انتظار داشتیم به سوگندشان برای رعایت حقوق مردم پایبند باشند و در توجه به حقوق مردم نگاه طبقاتی و میل به مرفهین نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر رای مردم شهرری نبود قطعاً ایشان نمی‌توانستند توفیق خدمت به نظام و مردم را در شورای شهر پیدا کنند و برکرسی شورای شهر تکیه زنند. یقین دارم بهتر از اینجانب می‌دانند که رای مردم ری در تعیین سرنوشت‌شان برای ورود به شورای شهر سرنوشت ساز بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان این مطلب که "جای تعجب دارد که چرا آقای چمران و برخی از دوستان شورای شهر از روزی که وارد شورای شهر شده اند بجای تکریم رای مردم و پیگیری حقوق آنها و تمکین در برابر قانون از هر طریق ممکن جلوی احقاق حق مردم ری ایستاده اند؟" گفت: چرا ایشان اجازه اجرا شدن قانونی که با تلاش خودشان در مجلس به تصویب رسیده است را نمی دهند؟؟!!!!

جمالی پور  با خطاب نمودن مهندس چمران اظهار داشت: مطمئن هستم مهندس چمران از مفاد اصل یکصدم قانون اساسی بخوبی آگاهی دارد و می داند که قانون  اساسی این حق را برای مردم هر روستا، شهر ، بخش قائل شده است که برای پیشبرد امور فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی خود شورا داشته باشند.

وی با طرح این سئوال که اگر شورای فعلی مربوط به شهر تهران است، ایشان مشخص نمایند تکلیف شورای شهر ری چه می شود؟

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به نامگذاری شهرری به عنوان قبله تهران خواستار توجه بیشتر اعضای شورای شهر تهران به این شهر شد و گفت: مگر، شهر ری که از نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قبله تهران نام گذاری شده است و در گذشته نیز سالیان دراز مرکز حکومت ایران بوده و پیشینه تاریخی آن هزاران سال بیشتر از شهر تهران است، اعتبار آن پایین تر از پایتخت است؟! که درج نام آن در کنار تهران کسر شان دانسته می شود؟؟

فرماندار ویژه شهرستان ری خطاب به ریاست شورای شهر تهران تصریح کرد:  اگرشما اعتقادی به درج نام شهر ری در ادامه نام شورای شهر تهران نداشتید چرا در مقابل دولت قبل که قرار بود برابر اصل یکصدم قانون اساسی شورای شهر مستقل در شهر ری  تشکیل  دهد ایستادید و دست به هر اقدامی زدید که این حقوق مسلم مردم شهر ری محقق نشود؟؟چرا پافشاری نمودید که شورای شهر های تهران ،ری و تجریش در هم ادغام شوند.حال چه شده است که به قانونی که خود پیگیر تصویب آن بودید تمکین نمی کنید؟

نماینده عالی دولت در پایان افزود: وزیر کشور ،استاندار تهران، رئیس مجمع نمایندگان مردم شریف شهرهای تهران،ری و تجریش،فرماندار تهران و همچنین معاون امورعمرانی وزیر کشور طی مکاتبات متعدد با جنابعالی بر اجرای قانون تاکید کرده  و از شما خواستند که حق مردم شهرری را براساس اصل یکصدم قانون اساسی و تبصره ذیل ماده 12 قانون مصوب سال 1392 در عنوان شورای شهر درج نمایید و قانون را به رسمیت بشناسند. اما متاسفانه تاکنون شما اعتنایی به قانون نکرده‌اید، قطعا اینجانب با پشتکار تا احقاق حقوق مردم این مسئله را پیگیری خواهم نمود و از دوستان عزیزم در شورای شهر انتظار دارم به احترام رای مردم قانون را اجرا نمایند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز