خبرگزاری کار ایران

ﺭﺋﻴﺲ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ در گفتگو با ایلنا:

قانون حمایت از مصرف‌کننده در ایران کمرنگ است / پرداخت خسارت 100 میلیون یورویی در اروپا به مصرف‌کننده

هر چند در قانون آمده باید زیان را تولیدکنندگان جبران کنند اما این تشکیلاتی که باید وجود داشته باشد هنوز شکل نگرفته است.

فرزین انتصاریان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص قانون حمایت از مصرف کننده اظهار داشت : این قانون با آنچه در دنیا وجود دارد بسیار فاصله دارد و کاملا رقیق تر است زیرا درک و مکانیزمی که خود جامعه در خصوص خود کنترلی دارند در کشور ما جاری نشده است.

وی افزود: ذهنیتی که در جامعه  و رسانه وجود دارد این است که دولت باید فضا را برای همه مسائل مهیا کند و متولی همه چیز باشد.

ﺭﺋﻴﺲ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ خاطر نشان کرد: در صورتی که در دنیا این گونه نیست و خود مردم می توانند از خودشان دفاع کنند در حقیقت اگر شما بتوانید شکایت خود را از زیان دهنده و زیان زننده با مکانسیم های آسانتری انجام دهید تولیدکنندگان خود به خود مجبورند کالای با کیفیت تری تولید کنند.

انتصاریان ادامه داد: در قوانین اتحادیه اروپا میزان مسئولیت مالی تولیدکننده در مقابل زیان‌هایی که به مصرف کننده می‌زند بر روی هر محصول حداقل 100 میلیون یورو است که این نشان میدهد جایگاه مصرف کننده در جامعه مهم است.

وی با بیان اینکه در ایران این موضوع اصلا وجود ندارد گفت: هر چند در قانون آمده باید زیان را تولیدکنندگان جبران کنند اما این تشکیلاتی که باید وجود داشته باشد هنوز شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده مسئولیت این موضوع را دارد افزود: دیر یا زود این قانون باید در کشور اجرا شود.

 

 

 

کد خبر : ۳۱۷۶۰۵