خبرگزاری کار ایران

معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور

بیمارستان‌های تامین اجتماعی تا سال ۹۶ سه ستاره می‌شوند

معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی کشور از سه ستاره شدن ۷۲ بیمارستان تامین اجتماعی کشور تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محمدعلی همتی، در جلسه تودیع و معارفه مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در بجنورد گفت: در دو سال اخیر، با ابلاغ سیاست‌های رهبری در مقوله سلامت، همچنین طرح تحول نظام سلامت، هم‌گرایی و انسجام در هر دو وزارت بهداشت و درمان و سازمان رفاه و تامین اجتماعی برای کاهش هزینه پرداختی توسط بیمه‌شدگان انجام شده است

وی افزود: هزینه‌های درمان روز به روز در دنیا و کشور سرسام آور می‌شود که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود، به گونه‌ای که بار مالی سلامت برای تامین اجتماعی سال گذشته در بخش درمان 7 هزار میلیارد تومان بود و امسال به 16 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمارستان‌ها تا پایان سال جاری و ایجاد زیر ساخت برای صدور کارت هوشمند سلامت از جمله موارد تاکید شده در سازمان تامین اجتماعی است.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه باید همه امکانات در خدمت بیمه‌شدگان باشد، گفت: تلاش داریم 72 بیمارستان تامین اجتماعی کشور را تا پایان سال 95 به درجه سه ستاره و سپس چهار ستاره و پنج ستاره ارتقاء دهیم.

همتی با اشاره به هزینه کرد 500 میلیارد تومان در بخش ساخت‌و ساز در سال جاری از سوی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: بیمارستان‌های تامین اجتماعی در مقایسه با بیمارستان‌های وزارت بهداشت وضعیت مناسبی دارند، به گونه‌ای که از 72 بیمارستان این سازمان، تنها 8 بیمارستان درجه 2 است و مابقی درجه یک عالی، درجه یک مثبت و درجه یک هستند و در فرآیند درمانی کشور، درجه یک شده‌اند.

وی از افزایش مزایای انگیزشی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: طرح توریسم سلامت و ساخت هتل 5 ستاره هم از سال آینده توسط سازمان تامین اجتماعی عملیاتی خواهد شد.

داوود احمدیان که در این جلسه به عنوان مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی معرفی شد، با اعلام خرسندی از حضورش در سرزمین گنجینه فرهنگ‌ها، گفت: برای من مهم کار است و سیاست، اقتصاد، قومیت و جنسیت، تاثیری در انجام وظیفه‌ام ندارد، چرا که سازمان تامین اجتماعی تابع قوم 40 میلیونی بیمه‌شدگان است و باید خدمات مناسب به آنها ارائه دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی همه کار می‌کنند، جز کار و وظیفه‌ای که باید انجام دهند، افزود: این‌گونه افراد آنقدر در حاشیه و جاده‌های خاکی می‌تازند که هدف از استخدام و انجام وظیفه‌شان را فراموش می‌کنند.

بر اساس این گزارش؛ در این مراسم، از زحمات داریوش یزدانی که به مدت 20 ماه، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را عهده‌دار بود تقدیر و داوود احمدیان به عنوان مدیریت درمان جدید معرفی شد

کد خبر : ۳۳۶۸۵۷