خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

تفکر ناب بسیج عامل وحدت است

استاندار گیلان گفت: تفکر ناب بسیج عامل وحدت و پیرو اندیشه رهبری نظام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر محمدعلی نجفی امروز در همایش شکوه هجرت و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با تبریک هفته بسیج و با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درخصوص بسیج و تشکیل آن که نعمت الهی و هدیه خداوند به جمهوری اسلامی ، افزود : در گذشته این جمله برای خیلی‌ها قابل درک نبود اما با گذشت عمر انقلاب روز به روز به عظمت بیان این جمله پی می‌بریم.

وی بسیج را عامل وحدت و پیرو اندیشه‌ رهبری نظام دانست و خاطرنشان کرد : این عامل وحدت در خدمت یک قشر، اندیشه‌ی خاص و حزب در یک شهرستان و استان نخواهد بود و بسیج خط و جریان نمی‌شناسد.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص حضور موثر بسیجیان در مقاطع مختلف، گفت: بسیجیان با شجاعت و شهامت برای دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) در بخش‌های فرامرزی و بین المللی حضور پرشور دارند.

وی با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و نگاه کارشناسانه بر مشکلات داخلی، افزود : نگاه سرمایه‌گذار خارجی به سرمایه‌گذار داخلی است و باید با کمک و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نگاهی عالمانه به همه‌ی دنیا با رعایت خطوط قرمز داشته باشیم.

نجفی با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند از فرصت شناسایی ظرفیت‌های مهم با سرعت عمل بالا بهره‌مند شود، تصریح کرد : بسیج در شهرها و روستاها با حضوری که در بطن جامعه و نقاط محروم دارد از امکانات خود و یا کمک دولت به ساماندهی بخش‌های مختلف می‌پردازد.

وی ادامه داد: ما در گیلان در پاییز سال 92 رتبه دوم بیکاری را داشتیم که در تابستان امسال به رتبه 17 رسیدیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این رتبه بیکاری حق استان گیلان نیست، افزود : با اندیشه‌ی بسیج باید با ایجاد فضای کسب و کار حتی برای فراهم کردن یک شغل حساس باشیم.

وی گیلان را استانی نخبه عنوان و تصریح کرد : در استان ما جوانانی آماده به کار هستند و در کشور در بخش فعالیت اقتصادی و پویایی رتبه اول را دارا هستیم.

استاندار گیلان میزان اشتغال زایی بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت : حدود  4 هزار نفر در برنامه اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی در بسیج است که بخش عظیمی از آن تحقق پیدا کرده است.

کد خبر : ۳۲۴۱۹۹