خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران:

۳۰ درصد بیکاران استان تحصیل کرده هستند

کد خبر : ۱۵۳۳۶۸

بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۵ درصد بیکاران مازندران در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال قرار دارند و ۳۰ درصد از مجموع افراد بیکار در استان تحصیل کرده هستند.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: براساس قانون، دو درصد از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی، در شهرستان ها و مناطق کمتر توسعه یافته هزینه خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، " علی احسانی " در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان داشت: به استناد بند «ز» ماده ۲۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، یک درصد از سرجمع اعتبارات تملک دارایی استان در بودجه سنواتی به منظور حمایت از احداثو توسعه پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج پیش بینی شده است.

معاون استاندار مازندران وضعیت بیکاری در استان را تشریح کرد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۵ درصد بیکاران مازندران در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال قرار دارند و ۳۰ درصد از مجموع افراد بیکار در استان تحصیل کرده هستند.

وی افزود: براساس سیاست های دولت تدبیر و امید رشد اقتصادی مازندران در سال جدید ۱۱ درصد پیش بینی شده است.

احسانی اعتبار مورد نیاز برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان را ۴۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم تولید ناخالص ملی استان در بخش کشاورزی ۲۳ درصد، صنعت ۱۰ درصد و بقیه نیز مربوط به بخش انرژی و خدمات است که از این نظر با سیاست های کلان اقتصادی فاصله وجود دارد.

وی افزود: تکمیل سد گلورد و هراز، توسعه بندر امیرآباد بهشهر، توسعه فرودگاه ها، تسریع در طرح آزاد راه تهران - شمال، زهکشی اراضی کشاروزی، توسعه صنایع نوین، فرآوری موادخام و بهره وری اقتصادی از نفت و گاز دریای خزر از طرح های مهم و اولویت دار در مازندران هستند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه سهم بری استان ها از اعتبارات ملی ناچیز است، گفت: قانون بودجه سنواتی می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به کمبود منابع مالی را رفع کند و نقش مجمع نمایندگان مازندران در تحقق این مهم بسیار اثرگذار است.

وی ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، تسهیل و تسریع در انجام کارها، حمایت، توجه و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز