خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه:

مردم، اجرا و نظارت سه رکن اساسی انتخابات هستند

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: مردم،اجرا و نظارت سه رکن اساسی و اصلی در انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه درباره چگونگی برگزاری چهارمین همایش منطقه‌ای آموزشی، توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع دو روز کاری بسیار فشرده و مهم را پشت سر گذاشتیم و طی این دو روز شاهد برگزاری ده کلاس آموزشی مجزا بودیم.

امیر شاه‌آبادی گفت: این کلاس‌های آموزشی با حضور چهار تن از معاونین وزیر کشور و همچنین شش مدیرکل این وزارتخانه  که عضو ستاد انتخابات کشور هستند برگزار شد و در قالب آن‌ها مطالب و مسائل مهم و ارزشمندی درباره ابعاد مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال 94 مطرح شد.

وی افزود: در این کلاس‌ها شاهد طرح مسائل مختلف و متنوعی در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و انتظامی، بودجه و اعتبارات، حقوقی و کلیات قانون انتخابات بودیم که موردتوجه و استفاده فرمانداران و بخشداران مختلف قرار گرفت.

شاه‌آبادی در ادامه به برگزاری دو اتاق فکر با حضور اعضای ستاد انتخابات سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان اشاره کرد و گفت: اتاق فکر اول با حضور مهندس مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد که به طرح مسائل، چالش‌ها و مشکلات انتخابات اختصاص داشت، همچنین در این نشست مروری بر تجربیات حاصل‌شده در انتخابات گذشته صورت گرفت که نتایج و نکات بسیار خوبی را در برداشت و ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز نکات جدید و تازه‌ای را در حضور معاون سیاسی وزیر کشور ارائه کرد که دارای اهمیت بود و موردتوجه قرار گرفت.

وی افزود: در اتاق فکر دوم دکتر ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور در خصوص مباحث مالی و اعتباری پشتیبانی انتخابات و به‌ویژه پشتیبانی در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیک به ایراد سخن پرداخت.

وی در ادامه به تشریح حضور اعضای ستاد انتخابات کشور در رسانه ملی پرداخت و گفت: برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه زاگرس با حضور مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور اجرا شد همچنین چهار گفت‌وگوی تلویزیونی با حضور دکتر رازانی استاندار کرمانشاه، مهندس مقیمی و پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور و سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری در شبکه زاگرس انجام گرفت که در این مجموعه برنامه‌های تلویزیونی به شکل مفصل به مباحث و ابعاد مختلف انتخابات پرداخته شد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش «مردم»، «اجرا» و «نظارت» را سه رکن اساسی در انتخابات دانست و اظهار کرد: اعضای ستاد انتخابات کشور، وزیر کشور و بالاتر از این دو رئیس‌جمهور به جایگاه مهم این سه رکن اساسی کاملاً واقف هستند.

شاه‌آبادی اظهار کرد: در این میان اگر بخواهیم تعریف دقیقی از حوزه‌های اجرا و نظارت ارائه دهیم باید افراد بسیار قانونمندی باشیم و برای کسب این توانمندی قطعاً نیازمند آموزش درزمینهٔ قانون انتخابات، آیین‌نامه اجرایی و بهره‌گیری از تجربیات عملی اجرای این قوانین هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در کنار هم‌اندیشی و تعامل با دستگاه نظارت، اعتقادداریم حیطه نظارت و اجرا از هم جداست و چگونگی آن را قانون مشخص می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه مجریان دچار رفتارهای سلیقه‌ای نشوند و مشکلی در روند اجرا به وجود نیاید لازم است به قانون رجوع کنیم و برای رعایت قانون نیز قطعاً نیاز به آموزش و مرور مباحث قانونی و آیین‌نامه‌ای داریم که وزارت کشور اهمیت بسیاری برای این موضوع قائل است.

کد خبر : ۳۱۶۱۳۱