خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت و گو با ایلنا:

جریان مخالف دولت مانع تحقق حقوق شهروندی است

کد خبر : ۲۳۴۰۸۰

ما امروز در کشور با نوعی نگاه مردانه در مسائل بانوان روبه‌رو هستیم که در این رویکرد سنتی٬ جهت اصلی این است که فقط آقایان باید تصمیم‌گیرنده مسائل بانوان باشند.

معاون وزیر کشور دوره اصلاحات در خصوص طرح حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر که به تایید شورای نگهبان، نرسید، گفت: جریان‌های مخالف دولت اجازه نمی‌دهند شعار انتخاباتی رییس‌جمهور در بحثحقوق شهروندی محقق شود و در این راه موانعی ایجاد می‌کنند.

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح امر به معرف و نهی از منکر گفت: هرچه سعی می‌کنم با خوش‌بینی به این نوع موضوعات نگاه کنم و خودم را در لباس و موقعیت آن‌ها فرض کنم و به این طرح خوشبین باشم که بتواند گره‌ای از مشکلات کشور را باز کند، ولی نتوانسته‌ام خوش‌بین باشم؛ به عکس به شدت نگرانم که با توجه به روند مشکلات و مسائل کشور و مسائلی که در جوانان و بانوان داریم٬ با طرح اینگونه مباحثبیشتر تولیدکننده نگرانی باشد.

وی ادامه داد: ما امروز در کشور با نوعی نگاه مردانه در مسائل بانوان روبه‌رو هستیم که در این رویکرد سنتی٬ جهت اصلی این است که فقط آقایان باید تصمیم‌گیرنده مسائل بانوان باشند. باید به این افراد گفت بروید زندان‌ها را ببینید که کمترین سهم به خانم‌ها اختصاص دارد. به هر حال برخی فکر می‌کنند هر جا که خانم‌ها باشند٬ مشکلات آنجاست.

میرلوحی تصریح کرد: جریان‌های در‌ کشور هستند که می‌خواهند اجازه ندهند شعار انتخاباتی دولت در بحثحقوق شهروندی محقق شود٬ یعنی به نحوی به دنبال دور زدن انتخابات هستند. مهم‌ترین بخش اصل هشتم قانون اساسی نقد قدرت و حاکمیت است و نیاز روز ما هم در این بخش است. اما کاری که با این اصل هشتم می‌کنند که بیشتر شبیه جا دادن فیل، داخل فنجان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی جریان‌ها که متاسفانه در گذشته برای استفاده از امکانات نیروهای نظامی در راستای رسیدن به اهداف سیاسی خود تلاش کردند امروز مشاهده می‌کنند این راه‌ها جوابگو نیست لذا به دنبال مطرح کردن این نوع مسائل و امتحان روش‌های جدید هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز