خبرگزاری کار ایران

عزم جدی میراث فرهنگی گیلان برای واگذاری ابنیه تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ادامه روند واگذاری ابنیه تاریخی استان به سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ برخورداری از ابنیه تاریخی متعدد پتانسیل خوبی برای توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی از طریق این صنعت دارد.

وی نگهداری و حراست از ابنیه تاریخی را مستلزم زمان و هزینه های بسیار دانست و افزود: باید تلاش شود تا از این دارایی های ارزشمند جهت رونق بخشی به اقتصاد بهره گرفت.

این مسئول با بیان اینکه تعریف کاربری بناهای تاریخی متناسب با نوع اثربخشی آنها بار مالی دولت برای نگهداری و صیانت از این اثر را کاهش می دهد، اظهار کرد: وقتی یک بنای تاریخی طبق قراردادی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه موجب اشتغالزایی در آن منطقه می شود، مراکز سنتی ، فرهنگی و بعضا تفریحی را برای مردم فراهم می سازد.

علیزاده با اشاره به واگذاری کاروانسرای‌ لات گیلان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت احیاء و مرمت به مدت ۱۲سال، اذعان داشت: در ادامه جریان واگذاری این کاروانسرا، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عزم خود را برای واگذاری دیگر ابنیه تاریخی استان و مجموعه خانه های تاریخی به سرمایه‌گذار خصوصی با اجرای مزایده جزم نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت بیشتر صندوق احیا در جهت مرمت و احیای بنا های تاریخی استان و نیز همکاری با بخش خصوصی شد.

کد خبر : ۳۱۵۱۸۳