خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان میراثفرهنگی استان همدان خبر داد:

۲۰ روستای گردشگری در همدان آماده سرمایه‌گذاری

کد خبر : ۱۸۷۷۶۶

«نزدیکی روستاهای سیمین ابرو و ورکانه به شهر و قابل دسترس بودن این دو روستا از جمله عواملی است که می‌تواند موجب استفاده از ظرفیت آن‌ها به بهترین شکل توسط سرمایه‌گذاران و حتی برنامه‌ریزان استانی شود تا پس از اعمال سرمایه‌ها موجب جذب گردشگر به این مناطق شوند.»

۲۰ روستای گردشگری استان همدان در صورت جذب سرمایه‌گذار می‌توانند موجب توسعه گردشگری در این استان باشند.


به گزارش ایلنا، «ریحان سروش‌مقدم» مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان این مطلب گفت: همدان علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مطرحی همچون آرامگاه ابن‌سینا، کتیبه‌های گنجنامه و غار علیصدر، از وضع آب و هوایی ویژه، طبیعت منحصربه‌فرد و دارای روستاهای گردشگری است که همه آن‌ها فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خواهد بود.

وی ادامه داد: همدان و روستاهای گردشگری آن با ظرفیت‌های بسیار و قدمتی همپای تاریخ، می‌تواند سهم به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

سروش مقدم یادآور شد: سیمین، ورکانه، خاکو، حبشی، گشانی، گیان، علیصدر، کاج، پیروز، اشتران و قلعه جوق از جمله روستای هدف گردشگری در استان همدان هستند که در صورت معرفی بیشتر آن‌ها می‌توانند جایی در بسته‌های سفری برای بازدید گردشگران باز کنند.

مدیر کل میراثفرهنگی استان همدان گفت: نزدیکی روستاهای سیمین ابرو و ورکانه به شهر و قابل دسترس بودن این دو روستا از جمله عواملی است که می‌تواند موجب استفاده از ظرفیت آن‌ها به بهترین شکل توسط سرمایه‌گذاران و حتی برنامه‌ریزان استانی شود تا پس از اعمال سرمایه‌ها موجب جذب گردشگر به این مناطق شوند.

سروش مقدم جاذبه‌ ورکانه را وجود مجموعه اصطبل، بافت سنگی و طاقی و ضربی زیبا در کنار خانه کدخدا و مناظر طبیعی بکر دانست و روستای سیمین ابرو را جزو مناطق دارای بافت متراکم و فشرده و با آب و هوای کوهستانی که با استان همدان تطابق دارد برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز