خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

۳ نقطه برای ایجاد منطقه ساحلی گردشگری در استان بوشهر شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۱۶۵

ظرفیت‌های مهمی در سواحل جنوب کشور وجود دارد که با واگذاری این نقاط گردشگری به بخش خصوصی، زمینه توسعه زیرساخت‌های لازم در این مناطق ایجاد می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۳ نقطه برای ایجاد منطقه ساحلی گردشگری در استان بوشهر شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر، صبح دوشنبه، در بازدید از نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: هدف ما این است که ظرفیت‌های ساحلی استان بوشهر شناسایی و زمینه توسعه قابلیت‌های گردشگری را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری ساحلی افزود: ظرفیت‌های مهمی در سواحل جنوب کشور وجود دارد که با واگذاری این نقاط گردشگری به بخش خصوصی، زمینه توسعه زیرساخت‌های لازم در این مناطق ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اهمیت ایجاد گردشگری ساحلی خاطرنشان کرد: بنا است با مشارکت بخش خصوصی، گردشگری ساحلی ایجاد شود.

سلطانی‌فر طول نوار ساحلی جنوب کشور را ۳ هزار کیلومتر اعلام و تصریح کرد: اکنون ۶ نقطه ساحلی در استان هرمزگان و ۳ نقطه در استان بوشهر شناسایی شده ‌که با همکاری بخش خصوصی مناطق ساحلی گردشگری ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر قابلیت‌های مهمی در حوزه گردشگری ساحلی دارد، بیان کرد: این استان ساحلی قابلیت‌های مهمی به ویژه در حوزه اکوتوریسم دارد که می‌توان آن‌ها را به فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران تبدیل کرد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: چشم‌اندازها و مناظر اکوتوریستی مناطق ساحلی کم نظیر است و این مناطق با چشم‌انداز بی‌نظیر و مشرف به دریا می‌توانند منطقه منحصر بفردی برای گردشگری باشند.

۳۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بوشهر تخصیص یافت

معاون اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز با بیان اینکه امسال۳۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر تخصیص یافته است، تصریح کرد: این اعتبار که از منابع ملی و استانی تامین شده در توسعه اقامت‌گاه‌های موقت گردشگری در دیلم، گناوه و توسعه مجتمع‌های بین راهی هزینه می‌شود.

ناصر امیرزاده افزود: در استان بوشهر ۱۲ منطقه نمونه گردشگری تصویب شده که با اجرایی شدن طرح‌های مهم زیربنایی در این مناطق تحول قابل توجهی در جذب و اقامت توریسم ایجاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز